Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competitiveness of the Czech Republic as a tourism destination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43923068" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43923068 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Konkurencieschopnosť Českej republiky ako cieľového miesta cestovného ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok sa zaoberá hodnotením konkurencieschopnosti Českej republiky ako destinácie cestovného ruchu. V článku sú použité primárne údaje z dotazníkového prieskumu medzi 66 odborníkmi na cestovný ruch. Na základe výsledkov prieskumu sú identifikované najdôležitejšie kritériá konkurencieschopnosti a dosiahnutá výkonnosť skúmanej destinácie. Analýza dôležitosti a výkonnosti odhaľuje problematické oblasti, ktorým je potrebné venovať väčšiu pozornosť. Ukázalo sa, že konkurenčnou výhodou Českej republiky je vysoká úroveň bezpečnosti a dobrá dostupnosť, široká ponuka kľúčových zdrojov a atraktivít, ako aj silná značka destinácie. Naopak, na zlepšenie konkurencieschopnosti musí Česká republika uprednostniť kvalitu služieb, budovať a zlepšovať turistickú infraštruktúru a vytvárať atraktívne produkty cestovného ruchu. Osobitná pozornosť by sa mala zamerať na destinačný manažment, poskytovanie finančnej podpory podnikaniu v cestovnom ruchu a uplatňovanie princípov udržateľnosti v rozvojových stratégiách.

  • Název v anglickém jazyce

    Competitiveness of the Czech Republic as a tourism destination

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the evaluation of the competitiveness of the Czech Republic as a tourism destination. The article uses primary data from a questionnaire survey among 66 tourism experts. Based on the results of the survey, the most important criteria of competitiveness and the achieved performance of the investigated destination are identified. The importance-performance analysis reveals problematic areas that need more attention. The Czech Republic&apos;s competitive advantages have proven to be its high level of security and good accessibility, wide range of key resources and attractions, as well as strong destination brand. On the contrary, to improve competitiveness, the Czech Republic needs to prioritize the quality of services, build, and improve the tourist infrastructure and create attractive tourism products. Particular attention should be focused on destination management, providing financial support for tourism business and the application of sustainability principles in development strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue cestovného ruchu

  • ISSN

    0139-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    140-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus