Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Republic´ Destination Attractiveness Perceived by Young People as a Determining of The State´s Competitiveness in Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100648" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konference.vspj.cz/konference/86/237" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/konference/86/237</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Atraktívnosť Českej republiky vnímaná mladými ľuďmi ako determinant konkurencieschopnosti štátu v cestovnom ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    atraktívnosť cieľového miesta; domáci cestovný ruch; Česká republika; mladí ľudia

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Republic´ Destination Attractiveness Perceived by Young People as a Determining of The State´s Competitiveness in Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    One of the key determinants of the territory&#039;s competitiveness in tourism is its attractiveness. The paper also aimed to examine the attractiveness of Czech Republic in domestic tourism for young people and to suggest possibilities to increase it. The results are based on a questionnaire survey carried out on a sample of 802 inhabitants aged 15 to 34 years. According to the findings, young people attach the greatest importance to the tourism offer given by natural and cultural-historical preconditions of the destination in their decision-making, while social preconditions are the least important for them. Czech republic&#039;s ability to satisfy the needs of young people in domestic tourism is rated higher than an average. Czech Republic is perceived by young people as highly attractive destination country, able to competing with foreign destinations. In particular, the appropriate level of prices for tourism services, the improvement of transport infrastructure and the moderation of climate change should be a priority.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní vědecká konference KONKURENCE: Sborník příspěvků z 13. ročníku Mezinárodní vědecké konference KONKURENCE

  • ISBN

    978-80-88064-56-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2788-0605

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    262-270

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    11. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku