Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of social networks on conspicuous food consumption - comparison of Generations Z, X, and Y

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43923912" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43923912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of social networks on conspicuous food consumption - comparison of Generations Z, X, and Y

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the evolution of conspicuous consumption (CC) and its relationship to the influence of social media, particularly among Generation Z, Generation Y and Generation X. The research collected data in the Czech Republic and identified factors such as sensitivity to others, social media activity, sustainability, materialism, price, quality, and personality expression that influence CC. While social networks influence the consumption choices of Generation Z, the direct relationship with CC remains unclear across generations, raising the need for qualitative research. The study offers food marketers insights into the factors that influence consumers&apos; food choices, helping them to develop tailored marketing strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of social networks on conspicuous food consumption - comparison of Generations Z, X, and Y

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the evolution of conspicuous consumption (CC) and its relationship to the influence of social media, particularly among Generation Z, Generation Y and Generation X. The research collected data in the Czech Republic and identified factors such as sensitivity to others, social media activity, sustainability, materialism, price, quality, and personality expression that influence CC. While social networks influence the consumption choices of Generation Z, the direct relationship with CC remains unclear across generations, raising the need for qualitative research. The study offers food marketers insights into the factors that influence consumers&apos; food choices, helping them to develop tailored marketing strategies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    27th International Conference on Corporate and Marketing Communications: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-1-907413-42-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    59-62

  • Název nakladatele

    Cranfield University

  • Místo vydání

    Cranfield

  • Místo konání akce

    Cranfield

  • Datum konání akce

    3. 4. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku