The impact of social networks on conspicuous food consumption - comparison of Generations Z, X, and Y
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43923912" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43923912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of social networks on conspicuous food consumption - comparison of Generations Z, X, and Y
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the evolution of conspicuous consumption (CC) and its relationship to the influence of social media, particularly among Generation Z, Generation Y and Generation X. The research collected data in the Czech Republic and identified factors such as sensitivity to others, social media activity, sustainability, materialism, price, quality, and personality expression that influence CC. While social networks influence the consumption choices of Generation Z, the direct relationship with CC remains unclear across generations, raising the need for qualitative research. The study offers food marketers insights into the factors that influence consumers' food choices, helping them to develop tailored marketing strategies.
Název v anglickém jazyce
The impact of social networks on conspicuous food consumption - comparison of Generations Z, X, and Y
Popis výsledku anglicky
This paper examines the evolution of conspicuous consumption (CC) and its relationship to the influence of social media, particularly among Generation Z, Generation Y and Generation X. The research collected data in the Czech Republic and identified factors such as sensitivity to others, social media activity, sustainability, materialism, price, quality, and personality expression that influence CC. While social networks influence the consumption choices of Generation Z, the direct relationship with CC remains unclear across generations, raising the need for qualitative research. The study offers food marketers insights into the factors that influence consumers' food choices, helping them to develop tailored marketing strategies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
27th International Conference on Corporate and Marketing Communications: Conference Proceedings
ISBN
978-1-907413-42-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
59-62
Název nakladatele
Cranfield University
Místo vydání
Cranfield
Místo konání akce
Cranfield
Datum konání akce
3. 4. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—