Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conspicuous food consumption of Gen Z and social media use

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43924380" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43924380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.54609/reaser.v26i2.439" target="_blank" >https://doi.org/10.54609/reaser.v26i2.439</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54609/reaser.v26i2.439" target="_blank" >10.54609/reaser.v26i2.439</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conspicuous food consumption of Gen Z and social media use

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to explore the relationship between respondent&apos;s propensity to conspicuous consumption and an autonomous element in the nature of use of social media platforms by respondents, in conjunction with established factors influencing conspicuous consumption reported in the literature. The study focuses on Generation Z as the research population and on food and beverages as the product category under study. The study was conducted on a sample of 246 Generation Z respondents via questionnaire survey, using a set of statements derived from the literature focusing on conspicuous and status consumption, and statements related to food and beverage consumption. The collected data were analyzed using factor and regression analyses. Although the study did not confirm a statistically significant relationship between the nature of social media use and respondents&apos; propensity to conspicuous consumption, the findings suggest that respondents are susceptible to the influence of social media and influencers.

  • Název v anglickém jazyce

    Conspicuous food consumption of Gen Z and social media use

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to explore the relationship between respondent&apos;s propensity to conspicuous consumption and an autonomous element in the nature of use of social media platforms by respondents, in conjunction with established factors influencing conspicuous consumption reported in the literature. The study focuses on Generation Z as the research population and on food and beverages as the product category under study. The study was conducted on a sample of 246 Generation Z respondents via questionnaire survey, using a set of statements derived from the literature focusing on conspicuous and status consumption, and statements related to food and beverage consumption. The collected data were analyzed using factor and regression analyses. Although the study did not confirm a statistically significant relationship between the nature of social media use and respondents&apos; propensity to conspicuous consumption, the findings suggest that respondents are susceptible to the influence of social media and influencers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Applied Socio-Economic Research

  • ISSN

    2247-6172

  • e-ISSN

    2247-6172

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    132-140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85179352488