Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What are the critical success factors for small farming businesses? Evidence from Zambia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925089" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/26437015.2024.2336455" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/26437015.2024.2336455</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/26437015.2024.2336455" target="_blank" >10.1080/26437015.2024.2336455</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What are the critical success factors for small farming businesses? Evidence from Zambia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Small farming businesses play a cardinal role in most countries, as they contribute to food security, employment creation, and rural development. However, small farming businesses face a number of challenges that have potential to hinder their performance. The purpose of the study is to identify critical success factors for small farming businesses in Zambia. The study employed an exploratory approach that involved multiple cases of six small farm owners. Additionally, four experts from the agriculture industry were also involved in the study. Semi-structured interviews were used to collect data, which was analyzed thematically using Atlas.ti software. Seven common dimensions emerged as critical success factors. These critical success factors include entrepreneurial characteristics, availability of financial resources, farm management practices, adoption of technology, knowledge, networking, and government support. The study provides implications that can help with development of the small farming businesses in Zambia.

  • Název v anglickém jazyce

    What are the critical success factors for small farming businesses? Evidence from Zambia

  • Popis výsledku anglicky

    Small farming businesses play a cardinal role in most countries, as they contribute to food security, employment creation, and rural development. However, small farming businesses face a number of challenges that have potential to hinder their performance. The purpose of the study is to identify critical success factors for small farming businesses in Zambia. The study employed an exploratory approach that involved multiple cases of six small farm owners. Additionally, four experts from the agriculture industry were also involved in the study. Semi-structured interviews were used to collect data, which was analyzed thematically using Atlas.ti software. Seven common dimensions emerged as critical success factors. These critical success factors include entrepreneurial characteristics, availability of financial resources, farm management practices, adoption of technology, knowledge, networking, and government support. The study provides implications that can help with development of the small farming businesses in Zambia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of the International Council for Small Business

  • ISSN

    2643-7015

  • e-ISSN

    2643-7023

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    259-281

  • Kód UT WoS článku

    001209142300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85192352913