Guerrilla gardening as a challenge in environmental education?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925150" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925150 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.11118/978-80-7509-963-1-0147" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/978-80-7509-963-1-0147</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-963-1-0147" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-963-1-0147</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Guerrilla gardening as a challenge in environmental education?
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, in the context with the concept of sustainability, emphasis is placed on ecological education and environmental problems in education, while pupils and students are increasingly separated from nature and from activities connected with a real contact with nature. Therefore, students' ecological ideas often end with sorted waste and reports on current ecological disasters. In this paper are considered the possibilities of using a controversial activity - guerilla gardening - to increase students' interest in their surroundings, in the study of ecosystems and in their active contact with nature. The paper also discusses the possibilities and limitations of this activity with an emphasis on environmental responsibility.
Název v anglickém jazyce
Guerrilla gardening as a challenge in environmental education?
Popis výsledku anglicky
Currently, in the context with the concept of sustainability, emphasis is placed on ecological education and environmental problems in education, while pupils and students are increasingly separated from nature and from activities connected with a real contact with nature. Therefore, students' ecological ideas often end with sorted waste and reports on current ecological disasters. In this paper are considered the possibilities of using a controversial activity - guerilla gardening - to increase students' interest in their surroundings, in the study of ecosystems and in their active contact with nature. The paper also discusses the possibilities and limitations of this activity with an emphasis on environmental responsibility.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Public recreation and landscape protection - with environment hand in hand!: Proceedings of the 15th conference
ISBN
978-80-7509-962-4
ISSN
2336-6311
e-ISSN
2336-632X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
147-152
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
13. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—