Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Guerrilla gardening as a challenge in environmental education?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925150" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/978-80-7509-963-1-0147" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/978-80-7509-963-1-0147</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-963-1-0147" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-963-1-0147</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Guerrilla gardening as a challenge in environmental education?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, in the context with the concept of sustainability, emphasis is placed on ecological education and environmental problems in education, while pupils and students are increasingly separated from nature and from activities connected with a real contact with nature. Therefore, students&apos; ecological ideas often end with sorted waste and reports on current ecological disasters. In this paper are considered the possibilities of using a controversial activity - guerilla gardening - to increase students&apos; interest in their surroundings, in the study of ecosystems and in their active contact with nature. The paper also discusses the possibilities and limitations of this activity with an emphasis on environmental responsibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Guerrilla gardening as a challenge in environmental education?

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, in the context with the concept of sustainability, emphasis is placed on ecological education and environmental problems in education, while pupils and students are increasingly separated from nature and from activities connected with a real contact with nature. Therefore, students&apos; ecological ideas often end with sorted waste and reports on current ecological disasters. In this paper are considered the possibilities of using a controversial activity - guerilla gardening - to increase students&apos; interest in their surroundings, in the study of ecosystems and in their active contact with nature. The paper also discusses the possibilities and limitations of this activity with an emphasis on environmental responsibility.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Public recreation and landscape protection - with environment hand in hand!: Proceedings of the 15th conference

  • ISBN

    978-80-7509-962-4

  • ISSN

    2336-6311

  • e-ISSN

    2336-632X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    147-152

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    13. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku