Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Best Business Models for the Fast-Moving Consumer Goods Sector: Patterns for Innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925201" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3390/su16093787" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/su16093787</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su16093787" target="_blank" >10.3390/su16093787</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Best Business Models for the Fast-Moving Consumer Goods Sector: Patterns for Innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mankind&apos;s consumption exceeds our natural resources, so among other things, the development of new business models at the company level is needed. This paper aims to generate systematic business model innovations in the field of fast-moving consumer goods using business model patterns to foster sustainability. Based on a literature search, the most relevant patterns for the industry are identified as part of a multi-stage selection process that is based on the value generated by the patterns. Expert surveys are the central instrument for data collection. Here, the connection of the patterns to the strategy is central. The result is a list of relevant patterns, which includes patterns from completely external industries. This is the first evaluation of its kind, which shows that patterns focusing only on the circular economy are not enough to succeed and, therefore, break the scientific paradigm.

  • Název v anglickém jazyce

    Best Business Models for the Fast-Moving Consumer Goods Sector: Patterns for Innovation

  • Popis výsledku anglicky

    Mankind&apos;s consumption exceeds our natural resources, so among other things, the development of new business models at the company level is needed. This paper aims to generate systematic business model innovations in the field of fast-moving consumer goods using business model patterns to foster sustainability. Based on a literature search, the most relevant patterns for the industry are identified as part of a multi-stage selection process that is based on the value generated by the patterns. Expert surveys are the central instrument for data collection. Here, the connection of the patterns to the strategy is central. The result is a list of relevant patterns, which includes patterns from completely external industries. This is the first evaluation of its kind, which shows that patterns focusing only on the circular economy are not enough to succeed and, therefore, break the scientific paradigm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    3787

  • Kód UT WoS článku

    001219919500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85192739721