Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key drivers of brand equity in fast food businesses. A case of kitwe district

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925744" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15544/mts.2024.39" target="_blank" >https://doi.org/10.15544/mts.2024.39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15544/mts.2024.39" target="_blank" >10.15544/mts.2024.39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key drivers of brand equity in fast food businesses. A case of kitwe district

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to identify and investigate the factors that influence brand equity in the fast-food business in Kitwe district of Zambia. Unlike other studies, a holistic approach that examined allthe Consumer Based Brand Equity (CBBE)drivers of Brand equity (BE)was used. This study usedcross-sectional data with a survey approach to collect appropriate data from arandomly selected sample of 400 respondentsthrough online forms.The results showed thatamong the five determinants of BE, brandawareness, brand loyalty,and perceivedquality were found to have a significant effect on BEin fast food businesses. Fast food businesses,especially those in theKitwe district,should consider creating a loyal customer base by ensuring that their clientele base is kept informed, responding to their complaints,which in the long run enhances their relationships.The results areeffective for fast food business firms in developing the necessary business functions thatattract more consumers and ensure maximum utility.

  • Název v anglickém jazyce

    Key drivers of brand equity in fast food businesses. A case of kitwe district

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to identify and investigate the factors that influence brand equity in the fast-food business in Kitwe district of Zambia. Unlike other studies, a holistic approach that examined allthe Consumer Based Brand Equity (CBBE)drivers of Brand equity (BE)was used. This study usedcross-sectional data with a survey approach to collect appropriate data from arandomly selected sample of 400 respondentsthrough online forms.The results showed thatamong the five determinants of BE, brandawareness, brand loyalty,and perceivedquality were found to have a significant effect on BEin fast food businesses. Fast food businesses,especially those in theKitwe district,should consider creating a loyal customer base by ensuring that their clientele base is kept informed, responding to their complaints,which in the long run enhances their relationships.The results areeffective for fast food business firms in developing the necessary business functions thatattract more consumers and ensure maximum utility.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development

  • ISSN

    1822-6760

  • e-ISSN

    2345-0355

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    419-433

  • Kód UT WoS článku

    001349805500010

  • EID výsledku v databázi Scopus