Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Descriptive Analysis of Consumer Perceptions and Behavior towards Fast Food Businesses. a Case of Lusaka and Kitwe Districts of Zambia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43926354" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43926354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15544/mts.2024.52" target="_blank" >https://doi.org/10.15544/mts.2024.52</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15544/mts.2024.52" target="_blank" >10.15544/mts.2024.52</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Descriptive Analysis of Consumer Perceptions and Behavior towards Fast Food Businesses. a Case of Lusaka and Kitwe Districts of Zambia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed to conduct a comparative descriptive analysis of Zambian consumers&apos; perceptions and behavior toward fast food in Lusaka and Kitwe districts. Using a cross-sectional survey research design, data were collected online via Google Forms and a total of 430 questionnaires were analyzed using Excel and SPSS. Factor analysis was performed on Likert scale variables and similar results on all variables were obtained between the two districts. It was found that children at home influenced the purchase of fast foods in the 2 districts and therefore, the study recommended that fast food operators in both Lusaka and Kitwe districts ought to make their food premises child friendly because they should expect consumers visiting their businesses with children. It is also highly recommended that fast food businesses in Zambia should increase the supply of fruits and vegetables, and local foods. It is further recommended that fast food businesses should consider increasing home deliveries and provide spacious seating space for consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Descriptive Analysis of Consumer Perceptions and Behavior towards Fast Food Businesses. a Case of Lusaka and Kitwe Districts of Zambia

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed to conduct a comparative descriptive analysis of Zambian consumers&apos; perceptions and behavior toward fast food in Lusaka and Kitwe districts. Using a cross-sectional survey research design, data were collected online via Google Forms and a total of 430 questionnaires were analyzed using Excel and SPSS. Factor analysis was performed on Likert scale variables and similar results on all variables were obtained between the two districts. It was found that children at home influenced the purchase of fast foods in the 2 districts and therefore, the study recommended that fast food operators in both Lusaka and Kitwe districts ought to make their food premises child friendly because they should expect consumers visiting their businesses with children. It is also highly recommended that fast food businesses in Zambia should increase the supply of fruits and vegetables, and local foods. It is further recommended that fast food businesses should consider increasing home deliveries and provide spacious seating space for consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development

  • ISSN

    1822-6760

  • e-ISSN

    2345-0355

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    570-584

  • Kód UT WoS článku

    001381826600011

  • EID výsledku v databázi Scopus