Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer perception of fast food brands: An exploratory study of university students in Ghana and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509679" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer perception of fast food brands: An exploratory study of university students in Ghana and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    http://gfa2010.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/GFKconference/GFA2010/documents/GFA-ConferenceProceedings_final.pdf In this era of internationalization of businesses, having a strong brand image is indispensable in influencing consumer perception to gain competitive advantage in the marketplace. This paper explores the variables that determine the choice of fast food brands amongst young university students in Ghana and Czech Republic. This study makes use of both qualitative and quantitative measuresto investigate university students? perception of fast food brands and the factors that influence their purchasing habits. Factor analysis is carried out on data collected from a pilot study to determine the dominant variables (i.e. food quality, quality of service, price, promotion, packaging, peer influences and convenience) that influence university students? perception and choice of fast food brands. Using these variables, views were sampled from respondents and the conjoint analysi

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer perception of fast food brands: An exploratory study of university students in Ghana and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    http://gfa2010.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/GFKconference/GFA2010/documents/GFA-ConferenceProceedings_final.pdf In this era of internationalization of businesses, having a strong brand image is indispensable in influencing consumer perception to gain competitive advantage in the marketplace. This paper explores the variables that determine the choice of fast food brands amongst young university students in Ghana and Czech Republic. This study makes use of both qualitative and quantitative measuresto investigate university students? perception of fast food brands and the factors that influence their purchasing habits. Factor analysis is carried out on data collected from a pilot study to determine the dominant variables (i.e. food quality, quality of service, price, promotion, packaging, peer influences and convenience) that influence university students? perception and choice of fast food brands. Using these variables, views were sampled from respondents and the conjoint analysi

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů