Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání kvality potravin a výběr spotřebitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098273" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Food Quality Perception and Consumer Choice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on consumers' quality perception of food in the region Vysočina (Czech Republic) and its impact on interest in information, beliefs and behaviour. Having established a general framework for the analysis of food choice and quality perception, second part of the paper introduces results of investigation of the weights of preferences for selected dimensions -- (1) sensorial factors, (2) health and (3) process - which we believe are quite universal for consumer quality perception of foodproduct in the Czech Republic. To determine the relative weight placed on preferences for the selected dimensions of subjective food quality the Analytical Hierarchy Process (AHP) was employed, and the resulting ranking of preferences is presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Food Quality Perception and Consumer Choice

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on consumers' quality perception of food in the region Vysočina (Czech Republic) and its impact on interest in information, beliefs and behaviour. Having established a general framework for the analysis of food choice and quality perception, second part of the paper introduces results of investigation of the weights of preferences for selected dimensions -- (1) sensorial factors, (2) health and (3) process - which we believe are quite universal for consumer quality perception of foodproduct in the Czech Republic. To determine the relative weight placed on preferences for the selected dimensions of subjective food quality the Analytical Hierarchy Process (AHP) was employed, and the resulting ranking of preferences is presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    BICABR 2006

  • ISBN

    80-7157-985-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    564-570

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku