Kombinované zatěžování traktorového motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00155789" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00155789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinované zatěžování traktorového motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je určit vliv změny výkonu přenášeného přes vývodový hřídel na tahové vlastnosti traktoru a dále na celkovou účinnost přenosu síly generovanou spalovacím motorem. Měření probíhala ve válcovém dynamometru Ústavu techniky a automobilové dopravy u traktoru Joh Deere 7920 Autpower. Měřené a vypočítané hodnoty byly statisticky zpracovány tabulkovým editorem. Z výsledků byly sestaveny tahové charakteristiky s průběhy měrných tahových spotřeb. Pro statistické vyhodnocení byl použit program Unistat. Index determinace dosáhl hodnoty 0,98. Výsledky ukazují, že zvyšováním výkonu motoru se optimální tahová síla nezmění, ale zvýší se pojezdová rychlost, tzn. výkonnost soupravy. Protože hmotnost traktoru zůstala stejná, prokluz se také neměnil. Při nejvyšším tahovém výkonu je efektivně využíváno 138 kW z 158 kW efektivního výkonu spalovacího motoru. Při zkouškách kombinovaného odběru výkonu motoru se zvýšila účinnost využití efektivního výkonu motoru z 65 % na 85 % při poklesu měrné
Název v anglickém jazyce
Combined loading of tractor's engine
Popis výsledku anglicky
The aim of paper was to determine the impact of engine power took from the rear PTO on the drawbar properties and its influence on overall efficiency of engine. Measurements were realized on chassis dynamometer placed in campus of MZLU Brno, Institute ofTechnology and Automobile Transport with a tractor John Deere 7920 Autopower. Measured and calculated values were processed and evaluated using the spreadsheet editor Microsoft Excel. The results were built into drawbar characteristics as well as curvesof specific fuel consumption. Statistical evaluation was performed using Unistat. Determination index value reached 0,98. The realized measurements showed that increasing the power transmitted via the PTO will decrease fuel consumption due to higher mechanical efficiency. By increasing the engine power the optimum drawbar pull will not be changed, but vehicle speed will increase and thus traffic performance will grow. Because the weight of the tractor remained the same, the slip did not
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—