Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emise rostlinného oleje při spalování ve vznětovém motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00174256" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00174256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2010/mendelnet_2010_fulltext.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2010/mendelnet_2010_fulltext.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emise rostlinného oleje při spalování ve vznětovém motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce je stanovení rozdílu při spalování rostlinného oleje a motorové nafty ve vznětovém motoru. Vozidlo bylo upraveno pro spalování rostlinného oleje. Rostlinný olej disponuje v porovnání s motorovou naftou rozdílnými fyzikálními vlastnostmi, jakovyšší viskozita, proto je potřeba olej před vstřikováním do válce předehřívat. Měření bylo provedeno na zkušebně Mendelovy Univerzity v Brně. Pro měření emisí bylo použito emisní analýzy Bosch Esa 3.250. Byly sledovány emise CO, CO2, HC a NOx. Kouřivostnebyla sledována. Rostlinný olej vykázal oproti motorové naftě vyšší emise CO a emise HC. Emise NOx byly nižší u rostlinného oleje. Emise CO2 byly nezměněny. Emisní charakteristiky ukázaly, že rostlinný olej nemá příliš příznivé hodnoty škodlivin. Do jisté míry hraje roli typ motorového vozidla, resp. jeho spalovacího motoru. Jednalo se o starší koncepci vznětového motoru s nepřímým vstřikováním paliva.

  • Název v anglickém jazyce

    Emissions from the combustion of vegetable oil in diesel engine

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this thesis is the difference in emissions from the combustion of diesel fuel and vegetable oil in a diesel engine. The vehicle was modified to burn vegetable oil. Vegetable oil compared to diesel has different physical properties such ashigher viscosity, so it has to be preheating before injected into the cylinder. Measurements were performed on the vehicle service Mendel University in Brno. For emission measurement was used system analysis Bosch ESA 3.250. Were monitored CO, CO2, HC and NOx. Smoke emissions was not monitored. Vegetable oil had higher CO and HC emissions as the diesel. NOx emissions were lower on vegetable oil. CO2 emissions were unchanged. The emission characteristics show that vegetable oil has not very favorable emission of pollutants. To some extent, plays a role in the type of test vehicle. It is an older concept of a diesel engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet 2010 - Proceedings of International Ph.D. Students Conference

  • ISBN

    978-80-7375-453-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    574-583

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    341786800072