Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výkonové parametry zážehového motoru při spalování paliva E85

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00180066" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:00180066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výkonové parametry zážehového motoru při spalování paliva E85

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá výkonovými parametry spalovacího motoru osobního automobilu, které je schopen spalovat jak benzín, tak i palivo E85. Všechna experimentální měření byla provedena na válcovém dynamometru a byly sledovány následující parametry: otáčky motoru, točivý moment motoru, výkon, teplota nasávaného vzduchu a hmotnostní spotřeba paliva. Rozbor výsledků měření ukázal, že navzdory menší výhřevnosti paliva E85 je vozidlo schopno podávat vyšší výkon. Příčinu je možné hledat v adaptaci elektronického řídicího systému motoru. Velmi výhodný parametr -- vysoké oktanové číslo -- zabraňuje větší míře detonačního hoření. Autoři obdobných publikací taktéž upozorňují na fakt, že naproti teoretickým pracím, které vždy ukazují zhoršení výkonových parametrů motoru spalujícího E85, regulační systém značnou měrou ovlivňuje výsledek výkonu, a to často ve prospěch E85.

  • Název v anglickém jazyce

    PERFORMANCE INDICATORS OF THE IC ENGINE FUELED BY E85

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the performance indicators of the combustion engine built in a passenger car, which is able to burn gasoline and E85. All experimental measurements were performed on a chassis dynamometer and were monitored the following parameters: engine speed, torque, power, intake air temperature and fuel mass consumption. Analysis of results showed that despite the lower heating value of E85 fuel is a vehicle capable to generate a higher power. The cause may be found in an adaptation of the electronic engine control system. Very convenient option - a high octane number - prevents a greater degree of detonation combustion. The authors of articles with similar topic also refer the fact that, contrary to theoretical work, which always show worse performance parameters of the engine burning E85, a regulation system largely influences the measurement of power or torque, often in favor of E85.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    127

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    357-360

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus