VLIV KONSTRUKCE PŘEVODOVKY NA EKONOMICKÉ PARAMETRY TRAKTOROVÝCH SOUPRAV V DOPRAVĚ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00181688" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:00181688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VLIV KONSTRUKCE PŘEVODOVKY NA EKONOMICKÉ PARAMETRY TRAKTOROVÝCH SOUPRAV V DOPRAVĚ
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této práce je srovnání ekonomických parametrů traktorových souprav v dopravě, v závislosti na zvoleném zařízení. Pro měření byly vybrány dva traktory se stejným motorem, ale s odlišnou převodovkou. Jednalo se o traktor NH T7050 AutoCommand s diferenciální hydromechanickou převodovkou a NH T7050 traktor PowerCommand s převodovkou plně řazenou při zatížení Powershift. Délka měřeného okruhu byla 21.8 km. Pro traktor AutoCommand bylo vybráno 10 režimů měření s různými otáčkami motoru a dvěma stupni agresivity změny převodového poměru. Traktor PowerCommad byl měřen v automatickém režimu. Závěrečné hodnocení bylo provedeno z celkové délky okruhu. Z naměřených hodnot bylo zjištěno, že traktor AutoCommand dosáhl nižší průměrné spotřeby, v 1700 otáčkách min-1 až 1770 min-1 do 1,5 lh-1, což představuje úsporu paliva o 6,5%, pro kombinaci s traktorem T7050 zaměřené AutoCommand. Podobné výsledky byly také pozorovány při 1814 min-1 až 1830 min-1, kde se spotřeba paliva o 2,8 lh-1, tj. 11,5% p
Název v anglickém jazyce
INFLUENCE OF CONSTRUCTION OF TRANSMISSION ON ECONOMIC PARAMETERS OF TRACTOR SET TRANSPORT
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is compared on economic parameters of tractor set for transport, depending on the selected gear. For measure were selected two tractors with the same engine, but with a different transmission. It was a NH T7050 tractor AutoCommand with variable hydromechanical transmission and NH T7050 tractor PowerCommand with full powershift transmission. Measured circuit measuring 21.8 km. For tractor AutoCommand was chosen 10 measurement modes with different speeds and with two degrees of aggressiveness changes the gear ratio. The tractor was selected PowerCommad automatic mode. The final evaluation was performed sets of traffic from all over the track. From the measured values it was found that tractor AutoCommand reached a lower average of consumption, in the rev range 1700 min-1 to 1770 min-1 to 1.5 l.h-1, which represents fuel savings of 6.5% for the combination with the T7050 tractor geared AutoCommand. Similar results were also observed at 1814 min-1 to 1830 min-1, where
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2011 - Proceedings of International Ph.D. Students Conference
ISBN
978-80-7375-563-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
986-992
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—