Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Driver's influence on kinematics of articulated bus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F13%3A00200492" target="_blank" >RIV/62156489:43210/13:00200492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361030683" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361030683</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361030683" target="_blank" >10.11118/actaun201361030683</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Driver's influence on kinematics of articulated bus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Driver's influence on kinematics of articulated bus. This paper studies kinematics properties of the particle coach as function of driver's activity. The main goals are the prediction of the trajectory, the computation of the vector of velocity of each wheel as a function of the real velocity vector of the midpoint of the middle axle and the real curvature of the bus trajectory. The computer algebra system Maple was used for all necessary computations. Article is divided into four main parts. In the first part are derived integral relations describing trajectory of the middle axes midpoint as a function of the absolute value of the velocity and trajectory curvature. At the second part is computed joint trajectory and diff erential equation describingrelation between joint position and position of the midpoint of the rear -- towed axle. At the third part is shown how to integrate such system of integral-diff erential equation using Runge-Kutta method and how to estimate proper size of

  • Název v anglickém jazyce

    Driver's influence on kinematics of articulated bus

  • Popis výsledku anglicky

    Driver's influence on kinematics of articulated bus. This paper studies kinematics properties of the particle coach as function of driver's activity. The main goals are the prediction of the trajectory, the computation of the vector of velocity of each wheel as a function of the real velocity vector of the midpoint of the middle axle and the real curvature of the bus trajectory. The computer algebra system Maple was used for all necessary computations. Article is divided into four main parts. In the first part are derived integral relations describing trajectory of the middle axes midpoint as a function of the absolute value of the velocity and trajectory curvature. At the second part is computed joint trajectory and diff erential equation describingrelation between joint position and position of the midpoint of the rear -- towed axle. At the third part is shown how to integrate such system of integral-diff erential equation using Runge-Kutta method and how to estimate proper size of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    683-689

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus