Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tractor pulling tests supported by ECU data reading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F13%3A00202777" target="_blank" >RIV/62156489:43210/13:00202777 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0005" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0005</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2013-0005" target="_blank" >10.2478/mecdc-2013-0005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tractor pulling tests supported by ECU data reading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes the potential for using data from the CAN- or ISO- bus for tractor pulling tests. The testing techniques consisted of both field and laboratory tests; thus, each engine was tested in laboratory before the field pulling tests. Valuesof CAN were validated by external instrumentation and their reliability with the true values was analyzed. It was found significant error in the low engine load; and so, for higher precision under the field conditions, it was necessary to use regressionfunction. The model was verified and its resulting uncertainty was calculated, concluding that it is inadequate to take the data from CAN into account only, if no further statistical processing is performed.

  • Název v anglickém jazyce

    Tractor pulling tests supported by ECU data reading

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the potential for using data from the CAN- or ISO- bus for tractor pulling tests. The testing techniques consisted of both field and laboratory tests; thus, each engine was tested in laboratory before the field pulling tests. Valuesof CAN were validated by external instrumentation and their reliability with the true values was analyzed. It was found significant error in the low engine load; and so, for higher precision under the field conditions, it was necessary to use regressionfunction. The model was verified and its resulting uncertainty was calculated, concluding that it is inadequate to take the data from CAN into account only, if no further statistical processing is performed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    28-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus