Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing of accuracy of field tractor pulling tests

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00190497" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00190497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing of accuracy of field tractor pulling tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes possibilities of using data from the CAN bus for field tests procedures such as pulling tests. Testing procedure combined field testing with lab tests; thus, each engine of the tractor had been measured in laboratory before field testing. Parameters of CAN were verified by external instrumentation and their conformity with the true values was analyzed. It was found relatively large error in the low engine torque by CAN data; and so, for higher accuracy under the field conditions, itwas necessary to use regression function. The model was validated and its resulting uncertainty was determined, concluding that it is inappropriate to take the data from the bus into account only, if no further statistical processing is accomplished.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing of accuracy of field tractor pulling tests

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes possibilities of using data from the CAN bus for field tests procedures such as pulling tests. Testing procedure combined field testing with lab tests; thus, each engine of the tractor had been measured in laboratory before field testing. Parameters of CAN were verified by external instrumentation and their conformity with the true values was analyzed. It was found relatively large error in the low engine torque by CAN data; and so, for higher accuracy under the field conditions, itwas necessary to use regression function. The model was validated and its resulting uncertainty was determined, concluding that it is inappropriate to take the data from the bus into account only, if no further statistical processing is accomplished.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XLIII. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines

  • ISBN

    978-80-86786-34-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Gradient

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Roztoky

  • Datum konání akce

    5. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku