Využití digitální sítě CAN-BUS ke stanovení parametrů motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00177629" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:00177629 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití digitální sítě CAN-BUS ke stanovení parametrů motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje možnosti využití veličin měřených snímači instalovanými pro interní regulaci systémů traktoru. Experiment byl uskutečněn na dvojici traktrorů NH 7050 a byla sledována přesnost vyhodnocení signálu na základě laboratorního zkoušení. Výkonové zkoušky byly provedeny na vířivém dynamometru připojeném na PTO. Analýzou hodnot bylo zjištěno, že data na sběrnici CAN-BUS se významně odchylují. Zpřesnění přineslo statistické zpracování regresními funkcemi. Okamžitá hodnota výkonu může být stanovenana základě regresní funkce vypočtené z aktuálního točivého momentu z CAN a otáček motoru. Experiment byl se stejnou průkazností proveden i v polních podmínkách, kdy traktor pracoval v soupravě s pluhem.
Název v anglickém jazyce
The use of CAN-BUS messages for determination of IC engine load
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of using values measured by sensors installed in a tractor. An exact measurement of two NH 7050 tractors was done for determination of accuracy of sensors built in the tractors. The procedures consisted of engine power tests realized via Eddy dynamometer connected with the PTO. It was found that the data transmitted through CAN-BUS are mostly calculated with significant deviation. In a fact, the data should be corrected by appropriate function. The actual value ofengine power can be processed by regression function of calculated torque shown by CAN-BUS. Using the regression equation leads to a significant improvement of values. Further, calculated regression functions were verified under field conditions with plough.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník přednášek
ISBN
978-80-214-4323-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
20-24
Název nakladatele
VUT BRNO
Místo vydání
BRNO
Místo konání akce
BRNO
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—