Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití digitální sítě CAN-BUS ke stanovení parametrů motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00177629" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:00177629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití digitální sítě CAN-BUS ke stanovení parametrů motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje možnosti využití veličin měřených snímači instalovanými pro interní regulaci systémů traktoru. Experiment byl uskutečněn na dvojici traktrorů NH 7050 a byla sledována přesnost vyhodnocení signálu na základě laboratorního zkoušení. Výkonové zkoušky byly provedeny na vířivém dynamometru připojeném na PTO. Analýzou hodnot bylo zjištěno, že data na sběrnici CAN-BUS se významně odchylují. Zpřesnění přineslo statistické zpracování regresními funkcemi. Okamžitá hodnota výkonu může být stanovenana základě regresní funkce vypočtené z aktuálního točivého momentu z CAN a otáček motoru. Experiment byl se stejnou průkazností proveden i v polních podmínkách, kdy traktor pracoval v soupravě s pluhem.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of CAN-BUS messages for determination of IC engine load

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the possibilities of using values measured by sensors installed in a tractor. An exact measurement of two NH 7050 tractors was done for determination of accuracy of sensors built in the tractors. The procedures consisted of engine power tests realized via Eddy dynamometer connected with the PTO. It was found that the data transmitted through CAN-BUS are mostly calculated with significant deviation. In a fact, the data should be corrected by appropriate function. The actual value ofengine power can be processed by regression function of calculated torque shown by CAN-BUS. Using the regression equation leads to a significant improvement of values. Further, calculated regression functions were verified under field conditions with plough.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník přednášek

  • ISBN

    978-80-214-4323-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    20-24

  • Název nakladatele

    VUT BRNO

  • Místo vydání

    BRNO

  • Místo konání akce

    BRNO

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku