Ověření přesnosti údajů získaných ze sítě CAN-BUS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00157378" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00157378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověření přesnosti údajů získaných ze sítě CAN-BUS
Popis výsledku v původním jazyce
V posledním desetiletí došlo k bouřlivému rozvoji elektronických řídících a regulačních systémů ve vozidlech. Tento trend je možno vidět také u zemědělských strojů a zejména u traktorů. Pro sledování vozidla vybaveného sběrnicí CAN v provozu je vhodné využít údajů z interních snímačů. Pro zajištění dostatečné přesnosti údajů ze sítě, je nutné provést ocejchování takto získaných dat pomocí přesných měřících přístrojů. Na Mendelově univerzitě jsme provedli zkoušky traktoru Claas Axion 850. Současně s měřením parametrů motoru pomocí snímačů laboratoře jsme provedli ověření přesnosti dat snímaných ze sítě traktoru. Naměřená data byla vyhodnocena do úplné charakteristiky, která dává přehled o naměřených odchylkách v celém rozsahu otáček a momentu motoru. Zvyhodnocení získaných hodnot je patrné (obr. 5), že údaj o 100% aktuálním točivém momentu se neshoduje s průběhem maximálního točivého momentu. Průběhy aktuálních točivých momentů také nekopírují průběh maximálního točivého momentu naměře
Název v anglickém jazyce
Verifying of the accuracy of the data captured from Can-Bus of a tractor
Popis výsledku anglicky
The last decade has brought a significant development of electronic monitoring and control systems bulit in vehicles. This trend can be seen also in the agricultural machinery and tractors in particular. For tracking vehicles equipped with CAN bus in operation is appropriate to use data from internal sensors. To ensure the accuracy of the data from the network, it is necessary to calibrate obtained information using precision measuring instruments. At Mendel University in Brno, we performed tests of Claas Axion tractor 850. Simultaneously with the measurement of parameters of the engine through sensors, we conducted laboratory verification of the accuracy of data captured from the network of the tractor. The measured data were evaluated and are shown in full speed map, which gives an overview of the measured deviations in the whole speed range and torque of the engine. On the base of values is evident (Fig. 5) that the curve of 100% of actual torque has not the same course of the maxim
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in research of agricultural and environmental engineering
ISBN
978-80-552-0381-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Velký Meder
Datum konání akce
13. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—