Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The usage of CAN-BUS messages for engine power determination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00165230" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00165230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The usage of CAN-BUS messages for engine power determination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Determination of the actual power of tractor's engine in the operation can be done by calculation which requires the use of a range of parameters such as coefficient of rolling resistance, mechanical efficiency, the moments of inertia, etc. Their valuesare usually tabulated and therefore the engine power can not be determine without simplifying. Another solution is to use the actual engine torque message from the Can-Bus, which brings a specific value of the actual torque. The aim is to use the currenttorque to calculate the engine power in the deployment of tractor's set in transport operation. The results show that at a uniform movement of the flat section the engine power reached 73 kW. When driving uphill, the value of the actual power has reached from 130 to 150 kW depending on the selected gear. Using the actual parameters of torque makes possible to identify the known full speed characteristics of the current engine without the need for assembly demanding measurement technique

  • Název v anglickém jazyce

    The usage of CAN-BUS messages for engine power determination

  • Popis výsledku anglicky

    Determination of the actual power of tractor's engine in the operation can be done by calculation which requires the use of a range of parameters such as coefficient of rolling resistance, mechanical efficiency, the moments of inertia, etc. Their valuesare usually tabulated and therefore the engine power can not be determine without simplifying. Another solution is to use the actual engine torque message from the Can-Bus, which brings a specific value of the actual torque. The aim is to use the currenttorque to calculate the engine power in the deployment of tractor's set in transport operation. The results show that at a uniform movement of the flat section the engine power reached 73 kW. When driving uphill, the value of the actual power has reached from 130 to 150 kW depending on the selected gear. Using the actual parameters of torque makes possible to identify the known full speed characteristics of the current engine without the need for assembly demanding measurement technique

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in agricultural engineering

  • ISSN

    1212-9151

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus