The usage of CAN-BUS messages for engine power determination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00165230" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00165230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The usage of CAN-BUS messages for engine power determination
Popis výsledku v původním jazyce
Determination of the actual power of tractor's engine in the operation can be done by calculation which requires the use of a range of parameters such as coefficient of rolling resistance, mechanical efficiency, the moments of inertia, etc. Their valuesare usually tabulated and therefore the engine power can not be determine without simplifying. Another solution is to use the actual engine torque message from the Can-Bus, which brings a specific value of the actual torque. The aim is to use the currenttorque to calculate the engine power in the deployment of tractor's set in transport operation. The results show that at a uniform movement of the flat section the engine power reached 73 kW. When driving uphill, the value of the actual power has reached from 130 to 150 kW depending on the selected gear. Using the actual parameters of torque makes possible to identify the known full speed characteristics of the current engine without the need for assembly demanding measurement technique
Název v anglickém jazyce
The usage of CAN-BUS messages for engine power determination
Popis výsledku anglicky
Determination of the actual power of tractor's engine in the operation can be done by calculation which requires the use of a range of parameters such as coefficient of rolling resistance, mechanical efficiency, the moments of inertia, etc. Their valuesare usually tabulated and therefore the engine power can not be determine without simplifying. Another solution is to use the actual engine torque message from the Can-Bus, which brings a specific value of the actual torque. The aim is to use the currenttorque to calculate the engine power in the deployment of tractor's set in transport operation. The results show that at a uniform movement of the flat section the engine power reached 73 kW. When driving uphill, the value of the actual power has reached from 130 to 150 kW depending on the selected gear. Using the actual parameters of torque makes possible to identify the known full speed characteristics of the current engine without the need for assembly demanding measurement technique
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Research in agricultural engineering
ISSN
1212-9151
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—