Determination of the Tractor Engine Power in the Field Conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F16%3A43910222" target="_blank" >RIV/62156489:43210/16:43910222 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of the Tractor Engine Power in the Field Conditions
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the determination of the tractor engine power in the field condition. Effective engine power is the basic output parameter of the engine. At the evaluation of tractor output parameter, engine power is used for determination of drawbar pull. Engine power is product of torque and angular speed. CAN-Bus reading is widely spread technique in testing. Information about actually torque is also provided, but this information and its value is indicated in percent. For this reason, the direct calculation of engine power is not possible and it is necessary to proceed from other parameters. Application of the engine load and the engine speed for determination of the engine power is the objective of this article. In this paper, the individual steps of model creation including partial calculations mentioned above are described.
Název v anglickém jazyce
Determination of the Tractor Engine Power in the Field Conditions
Popis výsledku anglicky
This article deals with the determination of the tractor engine power in the field condition. Effective engine power is the basic output parameter of the engine. At the evaluation of tractor output parameter, engine power is used for determination of drawbar pull. Engine power is product of torque and angular speed. CAN-Bus reading is widely spread technique in testing. Information about actually torque is also provided, but this information and its value is indicated in percent. For this reason, the direct calculation of engine power is not possible and it is necessary to proceed from other parameters. Application of the engine load and the engine speed for determination of the engine power is the objective of this article. In this paper, the individual steps of model creation including partial calculations mentioned above are described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2016: Proceedings of International PhD Students Conference
ISBN
978-80-7509-443-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
916-921
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000392968500164