Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in kinematic viscosity and shear stress during the lifetime of the engine oil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F13%3A00205718" target="_blank" >RIV/62156489:43210/13:00205718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in kinematic viscosity and shear stress during the lifetime of the engine oil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this research is monitoring changes of shear stress and kinematic viscosity of engine oil. It has been focused on automotive engine oil. There have been evaluated two different engine oils -- first from petrol engine and second from diesel engine. Service interval of engine oils has been 15,000 km. Summary twelve samples of used engine oils have been taken. Rotary rheometer Anton Paar DV--3P with special adapter for a small amount of sample has been used. The measured values have been modelled by linear fits.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in kinematic viscosity and shear stress during the lifetime of the engine oil

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this research is monitoring changes of shear stress and kinematic viscosity of engine oil. It has been focused on automotive engine oil. There have been evaluated two different engine oils -- first from petrol engine and second from diesel engine. Service interval of engine oils has been 15,000 km. Summary twelve samples of used engine oils have been taken. Rotary rheometer Anton Paar DV--3P with special adapter for a small amount of sample has been used. The measured values have been modelled by linear fits.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Deterioration, Dependability, Diagnostics

  • ISBN

    978-80-7231-939-8

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    283-288

  • Počet stran knihy

    342

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly