Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Perception of Dairy Foods Labels at the Point of Purchase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F15%3A43906698" target="_blank" >RIV/62156489:43210/15:43906698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Perception of Dairy Foods Labels at the Point of Purchase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the consumer perception of dairy food labels and consumer buying behavior. The data were collected through focus groups (n = 39). The research was aimed at milk, yoghurts and processed cheese packages. In the case of milk, the consumers preferred pleasant packages with a picture which illustrates its content. The consumers focused on friendly and untypical labels regarding yoghurt. The brand is the most important part of the processed cheese labels. The dairy foods labels were tested using eye-tracking technology (n = 332). Specifically, the data were obtained through the eye-tracking device SMI RED 250. Particular attention was given to consumers' perception by analysing AOI (area of interest). The research was realized during November 2014 in the Eye-Tracking Laboratory at Mendel University in Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Perception of Dairy Foods Labels at the Point of Purchase

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the consumer perception of dairy food labels and consumer buying behavior. The data were collected through focus groups (n = 39). The research was aimed at milk, yoghurts and processed cheese packages. In the case of milk, the consumers preferred pleasant packages with a picture which illustrates its content. The consumers focused on friendly and untypical labels regarding yoghurt. The brand is the most important part of the processed cheese labels. The dairy foods labels were tested using eye-tracking technology (n = 332). Specifically, the data were obtained through the eye-tracking device SMI RED 250. Particular attention was given to consumers' perception by analysing AOI (area of interest). The research was realized during November 2014 in the Eye-Tracking Laboratory at Mendel University in Brno.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QJ1230044" target="_blank" >QJ1230044: Stanovení parametrů pro legislativní hodnocení kvality a zdravotní nezávadnosti syrového mléka krav, ovcí a koz</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2015 - 11th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-475-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    287-299

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku