Consumer Perception of Dairy Foods Labels at the Point of Purchase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F15%3A43906698" target="_blank" >RIV/62156489:43210/15:43906698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer Perception of Dairy Foods Labels at the Point of Purchase
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on the consumer perception of dairy food labels and consumer buying behavior. The data were collected through focus groups (n = 39). The research was aimed at milk, yoghurts and processed cheese packages. In the case of milk, the consumers preferred pleasant packages with a picture which illustrates its content. The consumers focused on friendly and untypical labels regarding yoghurt. The brand is the most important part of the processed cheese labels. The dairy foods labels were tested using eye-tracking technology (n = 332). Specifically, the data were obtained through the eye-tracking device SMI RED 250. Particular attention was given to consumers' perception by analysing AOI (area of interest). The research was realized during November 2014 in the Eye-Tracking Laboratory at Mendel University in Brno.
Název v anglickém jazyce
Consumer Perception of Dairy Foods Labels at the Point of Purchase
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the consumer perception of dairy food labels and consumer buying behavior. The data were collected through focus groups (n = 39). The research was aimed at milk, yoghurts and processed cheese packages. In the case of milk, the consumers preferred pleasant packages with a picture which illustrates its content. The consumers focused on friendly and untypical labels regarding yoghurt. The brand is the most important part of the processed cheese labels. The dairy foods labels were tested using eye-tracking technology (n = 332). Specifically, the data were obtained through the eye-tracking device SMI RED 250. Particular attention was given to consumers' perception by analysing AOI (area of interest). The research was realized during November 2014 in the Eye-Tracking Laboratory at Mendel University in Brno.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QJ1230044" target="_blank" >QJ1230044: Stanovení parametrů pro legislativní hodnocení kvality a zdravotní nezávadnosti syrového mléka krav, ovcí a koz</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DOKBAT 2015 - 11th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-475-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
287-299
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—