Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical modelling of pressure and velocity rates of flowing engine oils in real pipe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F15%3A43907763" target="_blank" >RIV/62156489:43210/15:43907763 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17531/ein.2015.3.13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17531/ein.2015.3.13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17531/ein.2015.3.13" target="_blank" >10.17531/ein.2015.3.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical modelling of pressure and velocity rates of flowing engine oils in real pipe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the numerical modelling of physical state flowing liquid in a real environment of real technical component (pipe). Specifically it is about to set the pressured and velocity rates along the pipe geometry in a certain places for temperature dependent material (three engine oil with different viscosity class) at three monitored temperatures of flowing medium. The numerical models were created by means finite element method. Observation focused mainly on places behind technical component geometry curvature which are from the point of view of flowing features most interesting.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modelling of pressure and velocity rates of flowing engine oils in real pipe

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the numerical modelling of physical state flowing liquid in a real environment of real technical component (pipe). Specifically it is about to set the pressured and velocity rates along the pipe geometry in a certain places for temperature dependent material (three engine oil with different viscosity class) at three monitored temperatures of flowing medium. The numerical models were created by means finite element method. Observation focused mainly on places behind technical component geometry curvature which are from the point of view of flowing features most interesting.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eksploatacja i Niezawodnosc (Maintenance and Reliability)

  • ISSN

    1507-2711

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    422-426

  • Kód UT WoS článku

    000356605000013

  • EID výsledku v databázi Scopus