Numerical modelling of pressure and velocity rates of flowing engine oils in real pipe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F15%3A43907763" target="_blank" >RIV/62156489:43210/15:43907763 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17531/ein.2015.3.13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17531/ein.2015.3.13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17531/ein.2015.3.13" target="_blank" >10.17531/ein.2015.3.13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical modelling of pressure and velocity rates of flowing engine oils in real pipe
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the numerical modelling of physical state flowing liquid in a real environment of real technical component (pipe). Specifically it is about to set the pressured and velocity rates along the pipe geometry in a certain places for temperature dependent material (three engine oil with different viscosity class) at three monitored temperatures of flowing medium. The numerical models were created by means finite element method. Observation focused mainly on places behind technical component geometry curvature which are from the point of view of flowing features most interesting.
Název v anglickém jazyce
Numerical modelling of pressure and velocity rates of flowing engine oils in real pipe
Popis výsledku anglicky
The article deals with the numerical modelling of physical state flowing liquid in a real environment of real technical component (pipe). Specifically it is about to set the pressured and velocity rates along the pipe geometry in a certain places for temperature dependent material (three engine oil with different viscosity class) at three monitored temperatures of flowing medium. The numerical models were created by means finite element method. Observation focused mainly on places behind technical component geometry curvature which are from the point of view of flowing features most interesting.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Eksploatacja i Niezawodnosc (Maintenance and Reliability)
ISSN
1507-2711
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
422-426
Kód UT WoS článku
000356605000013
EID výsledku v databázi Scopus
—