Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerické modelování fyzikálně-mechanických stavů proudicího motorového oleje v reálném technickém prvku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00191735" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00191735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerické modelování fyzikálně-mechanických stavů proudicího motorového oleje v reálném technickém prvku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek pojednává o numerickém modelování fyzikálně-mechanických stavů proudících kapalin v reálném prostředí technického prvku. Konkrétně se jedná o stanovení tlakových a rychlostních poměrů podél geometrie modelu ve zvolených místech pro tři různéteplotně závislé materiály (motorové oleje různých viskozitních tříd) při třech různých teplotách proudícího média (0°C, 20°C a 70°C). Jsou sledována především místa za zakřivením geometrie (celkem 6 pozic).

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modeling of physical and mechanical condition of engine oil in real technical element

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes physical and mechanical behavior of flowing liquid in the technical element using numerical modeling. Flowing liquid were variously viscous motor oil. Technical element was supply pipe to the turbocharger engine oil in engines Zetor.First they were measured the temperature dependence dynamic viscosity and density. Modern measuring devices were used. These values were then smoothed by regression curves appropriately. They were chose in order to achieve continuity of dependence. Withthe ANSYS program were developed numerical models of average values of the mass flow, velocity and pressure of engine oil in the six selected sections at medium temperatures 0°C, 20°C and 70°C.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tribotechnika v provozu a údržbě 2012

  • ISBN

    978-80-248-2836-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    37-45

  • Název nakladatele

    340 - Katedra výrobních strojů a konstruování

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Sněžné - Milovy

  • Datum konání akce

    30. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku