Predikce fyzikálně-mechanických poměrů proudící kapaliny v technickém elementu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A43907620" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:43907620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2012/mnet_2012_full.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2012/mnet_2012_full.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Predikce fyzikálně-mechanických poměrů proudící kapaliny v technickém elementu
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto článku bylo provedeno numerické modelování fyzikálně-mechanických stavů proudícího motorového oleje v reálném prostředí technického prvku - přívodního potrubí motorového oleje k turbodmychadlu používaného v motorech Zetor. Nejprve byly změřeny teplotní závislosti dynamické viskozity a měrné hmotnosti (hustoty) pomocí moderních měřicích zařízení. Tyto hodnoty byly dále proloženy vhodně zvolenými regresními křivkami, aby bylo dosaženo spojitosti závislosti. Dále byly pomocí programu ANSYS vytvořeny numerické modely průměrných hodnot hmotnostního toku, rychlosti proudění a tlaků motorového oleje v šesti zvolených průřezech. Tyto průřezy byly logicky vybrány - vstup, výstup a zakřivení geometrie přívodního potrubí.
Název v anglickém jazyce
The prediction physical and mechanical behavior of flowing liquid in the technical element
Popis výsledku anglicky
This paper describes the prediction of physical and mechanical behavior of flowing liquid in the technical element using numerical modeling. Flowing liquid were variously viscous motor oil. Technical element was supply pipe to the turbocharger engine oilin engines Zetor. First they were measured the temperature dependence dynamic viscosity and density. Modern measuring devices were used. These values were then smoothed by regression curves appropriately. They were chose in order to achieve continuity of dependence. With the ANSYS program were developed numerical models of average values of the mass flow, velocity and pressure of engine oil in the six selected sections at medium temperatures 0 degrees C, 20 degrees C and 70 degrees C.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2012: Proceedings of International Ph.D. Students Conference
ISBN
978-80-7375-836-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1108-1117
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000366461200129