Data Mining of Vehicle Control Units
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F16%3A43910227" target="_blank" >RIV/62156489:43210/16:43910227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf" target="_blank" >https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2016/mnet_2016_full.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Data Mining of Vehicle Control Units
Popis výsledku v původním jazyce
On this article is described the method of automobile control unit data mining. The article is divided into several categories. One part contains the theory of data mining, describing the history of its origin of the method and its division. The main focus is on the communication of control units and diagnostic testers in CAN bus vehicle buses. The data mining method focuses on specific objectives in this article. The objectives are described in the practical part of this article. On the practical part is described the connection of diagnostic hardware to the control unit of the BOSCH engine marked EDC17CP20. The communication sample is subtracted from the CAN bus with hardware. The sample is then analyzed and interpreted. For example, it displays the VIN (Vehicle identification number) from the engine control unit, CAN bus filters and other parameters. The results are then reviewed in the original diagnostic tool SuperVAG.
Název v anglickém jazyce
Data Mining of Vehicle Control Units
Popis výsledku anglicky
On this article is described the method of automobile control unit data mining. The article is divided into several categories. One part contains the theory of data mining, describing the history of its origin of the method and its division. The main focus is on the communication of control units and diagnostic testers in CAN bus vehicle buses. The data mining method focuses on specific objectives in this article. The objectives are described in the practical part of this article. On the practical part is described the connection of diagnostic hardware to the control unit of the BOSCH engine marked EDC17CP20. The communication sample is subtracted from the CAN bus with hardware. The sample is then analyzed and interpreted. For example, it displays the VIN (Vehicle identification number) from the engine control unit, CAN bus filters and other parameters. The results are then reviewed in the original diagnostic tool SuperVAG.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet 2016: Proceedings of International PhD Students Conference
ISBN
978-80-7509-443-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
944-948
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000392968500169