Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural Tourism after Covid-19: First Findings from Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F23%3A43921993" target="_blank" >RIV/62156489:43210/23:43921993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3727/109830422X16600594683472" target="_blank" >https://doi.org/10.3727/109830422X16600594683472</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3727/109830422X16600594683472" target="_blank" >10.3727/109830422X16600594683472</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural Tourism after Covid-19: First Findings from Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents and discusses the visible effects of the Covid-19 pandemic on cultural tourism in Czechia, Europe. The pandemic has caused or accelerated certain changes. Mainly urban destinations focusing on foreign tourists (e.g., Prague) were affected by the pandemic. However, despite the significant decline in tourism as an industry, the seeds of positive changes can be traced. For example, domestic tourists have discovered the appeal of the rural regions of their homeland. The trend has started to evolve from mass tourism to a more individual one. The decline of the workforce in tourism will likely result in the increase of more self-service forms of activities. Even though e-tourism cannot replace real experiences, it will contribute to a more deliberate selection of tourist destinations and services. Therefore, investing in a higher quality infrastructure should be a priority. The latest observations show that the main obstacle is insufficient cooperation among local stakeholders, such as entrepreneurs, public administration, or individual government departments. Czechia&apos;s fundamental drawback is the lack of clear distinction of whether culture tourism falls into the economic sector or the cultural sphere.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural Tourism after Covid-19: First Findings from Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents and discusses the visible effects of the Covid-19 pandemic on cultural tourism in Czechia, Europe. The pandemic has caused or accelerated certain changes. Mainly urban destinations focusing on foreign tourists (e.g., Prague) were affected by the pandemic. However, despite the significant decline in tourism as an industry, the seeds of positive changes can be traced. For example, domestic tourists have discovered the appeal of the rural regions of their homeland. The trend has started to evolve from mass tourism to a more individual one. The decline of the workforce in tourism will likely result in the increase of more self-service forms of activities. Even though e-tourism cannot replace real experiences, it will contribute to a more deliberate selection of tourist destinations and services. Therefore, investing in a higher quality infrastructure should be a priority. The latest observations show that the main obstacle is insufficient cooperation among local stakeholders, such as entrepreneurs, public administration, or individual government departments. Czechia&apos;s fundamental drawback is the lack of clear distinction of whether culture tourism falls into the economic sector or the cultural sphere.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tourism Culture &amp; Communication

  • ISSN

    1098-304X

  • e-ISSN

    1943-4146

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    295-305

  • Kód UT WoS článku

    001081157700016

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85168508931