Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impacts of consumer choice on coffee producers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F09%3A00144984" target="_blank" >RIV/62156489:43310/09:00144984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impacts of consumer choice on coffee producers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the situation on the coffee market. The coffee commodity chain is described inclusive of main characteristics of particular vertical stages. Increasingly globalized commodity chains and rising public concern for quality, safety and methods of agri-food production resulted in emergence of several schemes of coffee certification as a possibility to raise the economic, social and environmental standards of coffee production and trading. In the paper there are characterized five certification schemes presently operating for coffee and their advantages for producers and environment. The importance of consumer choice and its impact on all stages of the commodity chain is emphasized. The factors that prompt consumers to buy certified coffee and equally factors that keep them from such a purchase are also discussed. There are some recommendations for particular members of coffee commodity chain concluded, that should help to enhance demand for certified coffee.

  • Název v anglickém jazyce

    Impacts of consumer choice on coffee producers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the situation on the coffee market. The coffee commodity chain is described inclusive of main characteristics of particular vertical stages. Increasingly globalized commodity chains and rising public concern for quality, safety and methods of agri-food production resulted in emergence of several schemes of coffee certification as a possibility to raise the economic, social and environmental standards of coffee production and trading. In the paper there are characterized five certification schemes presently operating for coffee and their advantages for producers and environment. The importance of consumer choice and its impact on all stages of the commodity chain is emphasized. The factors that prompt consumers to buy certified coffee and equally factors that keep them from such a purchase are also discussed. There are some recommendations for particular members of coffee commodity chain concluded, that should help to enhance demand for certified coffee.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICABR 2009

  • ISBN

    978-80-7375-325-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MZLU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Malta

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku