Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New challenge for competitiveness of an agro-food company: to gain global competitive advantage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F10%3A00160597" target="_blank" >RIV/62156489:43310/10:00160597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New challenge for competitiveness of an agro-food company: to gain global competitive advantage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As globalization continues its rapid pace, business managers must have the tools and expertise to discover new ways to obtain gains from trade and new ways to reduce the costs of trade. It is necessary to adopt original approaches, capabilities, and strategies to succeed in world markets. Developing international knowledge is the foremost management challenge in the emerging global market place. The aim of this paper is to introduce the "Star Analysis" as a method for applying this knowledge to obtain international competitive advantage. The results have been developed by the research project MSM 6215648904 "The Czech Economy in the Process of Integration and Globalisation, and the Development of Agricultural Sector and the Sector of Services under theNew Conditions of the Integrated European Market" of Mendel University in Brno, Faculty of Regional Development and International Studies.

  • Název v anglickém jazyce

    New challenge for competitiveness of an agro-food company: to gain global competitive advantage

  • Popis výsledku anglicky

    As globalization continues its rapid pace, business managers must have the tools and expertise to discover new ways to obtain gains from trade and new ways to reduce the costs of trade. It is necessary to adopt original approaches, capabilities, and strategies to succeed in world markets. Developing international knowledge is the foremost management challenge in the emerging global market place. The aim of this paper is to introduce the "Star Analysis" as a method for applying this knowledge to obtain international competitive advantage. The results have been developed by the research project MSM 6215648904 "The Czech Economy in the Process of Integration and Globalisation, and the Development of Agricultural Sector and the Sector of Services under theNew Conditions of the Integrated European Market" of Mendel University in Brno, Faculty of Regional Development and International Studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Scientific Journal of Warsaw University of Life Science, series Problems of World Agriculture

  • ISSN

    2081-6960

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus