Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F10%3A00162021" target="_blank" >RIV/62156489:43310/10:00162021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech producers of milk haven't competitive strength enough, they bargaining positions in the suppliers position is weak. The prices of milk are at the Czech market low in the last years. The dairy producers have two choices: they can wait for the nation subsidies or they can look for the new solution in the agribusiness. This article deals with the issues in the "Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic". First of all there is an analysis of the actual situation on the dairy market in the Czech Republic. The second part deals with the question of forward differentiation of business activity of dairy producers and production of differentiation products where has been the market space.
Název v anglickém jazyce
Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The Czech producers of milk haven't competitive strength enough, they bargaining positions in the suppliers position is weak. The prices of milk are at the Czech market low in the last years. The dairy producers have two choices: they can wait for the nation subsidies or they can look for the new solution in the agribusiness. This article deals with the issues in the "Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic". First of all there is an analysis of the actual situation on the dairy market in the Czech Republic. The second part deals with the question of forward differentiation of business activity of dairy producers and production of differentiation products where has been the market space.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICABR 2010
ISBN
978-80-7375-436-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
United Arab Emirates
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—