Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F10%3A00162021" target="_blank" >RIV/62156489:43310/10:00162021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech producers of milk haven't competitive strength enough, they bargaining positions in the suppliers position is weak. The prices of milk are at the Czech market low in the last years. The dairy producers have two choices: they can wait for the nation subsidies or they can look for the new solution in the agribusiness. This article deals with the issues in the "Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic". First of all there is an analysis of the actual situation on the dairy market in the Czech Republic. The second part deals with the question of forward differentiation of business activity of dairy producers and production of differentiation products where has been the market space.

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech producers of milk haven't competitive strength enough, they bargaining positions in the suppliers position is weak. The prices of milk are at the Czech market low in the last years. The dairy producers have two choices: they can wait for the nation subsidies or they can look for the new solution in the agribusiness. This article deals with the issues in the "Differentiation strategy for dairy producers in the Czech Republic". First of all there is an analysis of the actual situation on the dairy market in the Czech Republic. The second part deals with the question of forward differentiation of business activity of dairy producers and production of differentiation products where has been the market space.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICABR 2010

  • ISBN

    978-80-7375-436-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    United Arab Emirates

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku