Potřeba propojení výuky cizích jazyků s rozvojem interkulturních kompetencí studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F11%3A00178700" target="_blank" >RIV/62156489:43310/11:00178700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřeba propojení výuky cizích jazyků s rozvojem interkulturních kompetencí studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože hlavním cílem výuky cizího jazyka je co nejlepší zvládnutí daného jazyka, v poslední době je stále více kladen důraz na potřebu propojení výuky jazyka se vzděláváním v oblasti interkulturní kompetence, neboť úspěšná komunikace v cizím jazyce nespočívá zdaleka jen ve správném používání slovní zásoby či gramatických tvarů, ale její součástí je rovněž nekonfliktní komunikace s představiteli jiných kultur. I když výuka jazyka na nelingvistické vysoké škole neposkytuje mnoho prostoru pro rozvoj interkulturních kompetencí, vhodné začlenění reálií dané země a krátkého interkulturního tréninku do výuky jazyka může výrazně zlepšit přípravu studentů k úspěšné komunikaci s příslušníky dané kultury.
Název v anglickém jazyce
A growing need to link teaching of foreign languages with development of cross-cultural competencies of students
Popis výsledku anglicky
In spite of the fact that the main objective of teaching of a foreign language is the highest mastery of the given language, recently there has been a growing need to link teaching of foreign language with developing awareness in the area of cross cultural competencies. Successful communication in foreign language does not only lie in correct usage of vocabulary and/or grammar forms but its inherent part is a conflict free communication with members of different cultures. Even though teaching of language on a non-linguist school does not allow too much space for development of cross cultural competencies, appropriate incorporation of life and institutions as well as a short cross cultural training into the teaching of languages may significantly increase preparation of students for successful communication with members of given cultures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vědecký výzkum a výuka jazyků IV
ISBN
978-80-7435-136-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
12-15
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—