Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037580" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Znalost cizích jazyků je v současné době velmi důležitým předpokladem nejen pro úspěšné uplatnění se na domácím i zahraničním trhu práce, ale zároveň přispívá k rozvoji celé osobnosti člověka a v širším pojetí ji lze označit za významný socializační a enkulturační prostředek. Výuka cizích jazyků proto musí být na základní škole realizována s ohledem na žáky se sociálně-kulturním znevýhodněním i příslušností k různým kulturně minoritním skupinám tak, aby i oni měli možnost získat již během povinné školnídocházky co nejpevnější základy cizích jazyků. Příspěvek je věnován obecně teoretickým aspektům problematiky cizojazyčné výuky u žáků se sociálně-kulturním znevýhodněním a prezentaci výsledků provedeného empirického výzkumu. Pozornost je věnována rovněžlingvodidaktickým doporučením moderně pojaté výuky cizích jazyků zaměřené na danou cílovou skupinu.
Název v anglickém jazyce
Socioculturally Disadvantaged Pupils and Foreign Language Teaching
Popis výsledku anglicky
The command of foreign languages is a very important condition for successful participation in the Czech labour market in and abroad, but it also significantly contributes to personal development. Broadly speaking, it can be considered a vital means of socialization and enculturation. Foreign language teaching must be adjusted to pupils who are socially and culturally disadvantaged or belong to cultural minorities. These pupils must be given a chance to develop a strong foundation of foreign language competences during their primary schooling. The present paper deals with the general theoretical aspects of foreign language teaching for learners who are socially and culturally disadvantaged, as well as with presentation of results of empirical research.It focuses mainly on didactic recommendations for modern foreign teaching aimed at the target group concerned.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils.
ISBN
978-80-210-5033-4
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
381
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—