Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelství německého jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016075" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelství německého jazyka jako všeobecně-vzdělávacího předmětu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dnešní multikulturní společnost vyžaduje aktivní znalost minimálně dvou cizích jazyků, což usnadňuje přístup k informacím, umožňuje účinnější mezinárodní komunikaci a intenzivnější osobní kontakty a rozšiřuje jedinci možnosti uplatnění na trhu práce. Pro Českou republiku je proto jazykové vzdělávání reflektováno jako nezbytnost, což je dáno historickými souvislostmi a jejím postavením v rámci Evropy. Od roku 2013 je znovuzavedena povinnost výuky druhého cizího jazyka na českých základních školách. A tak současné nastavení jazykového vzdělávání nabízí všem žákům, kteří opustí povinné vzdělávání, možnost, že budou schopni komunikovat a dorozumět se ve dvou cizích jazycích. Na základě historických, kulturních a ekonomických souvztažností České republiky a Německé spolkové republiky se tedy německý jazyk nabízí jako zřejmý pro výuku druhého cizího jazyka již na základních školách. Kapitola se věnuje možnému potenciálu pro formování občanských a sociálních kompetencí v učitelství německého jazyka. Vytváří se zde prostor pro prohlubování vědomí závažnosti vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance, neboť osvojování cizích jazyků pomáhá snižovat jazykové bariéry a umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice. U budoucích učitelů německého jazyka jsou permanentně formovány a rozvíjeny občanské a sociální kompetence.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching German as a general educational subject

  • Popis výsledku anglicky

    Today&apos;s multicultural society requires an active knowledge of at least two foreign languages, which facilitates access to information, facilitates more effective international communication and intensified personal contacts, and expands individuals&apos; chances in the labor market. For the Czech Republic, therefore, language education is reflected as a necessity, which is given by the historical context and its position within Europe. Since 2013, the obligation to teach a second foreign language at Czech primary schools has been reintroduced. Thus, the current language education setting offers all pupils who leave compulsory education the possibility of being able to communicate and communicate in two foreign languages. Based on the historical, cultural and economic correlations of the Czech Republic and the Federal Republic of Germany, the German language thus appears to be obvious for teaching a second foreign language at primary schools. The chapter deals with the potential of the formation of civic and social competences in German language teaching. There is scope for deepening awareness of the importance of mutual international understanding and tolerance, as foreign language learning helps to reduce language barriers and makes it possible to recognize differences in the way people live in other countries and their different cultural traditions. Future German teachers are continually formed and developed civic and social competences.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí

  • ISBN

    978-80-7435-755-8

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    176-189

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS kapitoly