Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Organic food market in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F13%3A00199557" target="_blank" >RIV/62156489:43310/13:00199557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361020539" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361020539</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361020539" target="_blank" >10.11118/actaun201361020539</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Organic food market in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution provides partial results of the research focused on organic food, a product from organic farming. The total area of ecologically farmed areas in the Czech Republic permanently increases, however the offer of organic food is insufficient,in particular in view of their structure. Deficiency in organic food is being solved by imports. Distributors play an important role in the organic food market. In the Czech Republic the largest share from them is occupied by retail chains. Their sharecontinues to grow to the detriment of other sales channels. One of the main factors affecting consumers' interest in organic food is its price. The comparison of organic food prices and prices of conventional food in the selected retail chains, Globus Czech Republic, limited partnership, SPAR Czech business company Pte., Tesco Stores CZ JSC, AHOLD Czech Republic JSC, BILLA Pte., and in organic food and healthy nutrition stores showed significantly higher prices. The smallest difference i

  • Název v anglickém jazyce

    Organic food market in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution provides partial results of the research focused on organic food, a product from organic farming. The total area of ecologically farmed areas in the Czech Republic permanently increases, however the offer of organic food is insufficient,in particular in view of their structure. Deficiency in organic food is being solved by imports. Distributors play an important role in the organic food market. In the Czech Republic the largest share from them is occupied by retail chains. Their sharecontinues to grow to the detriment of other sales channels. One of the main factors affecting consumers' interest in organic food is its price. The comparison of organic food prices and prices of conventional food in the selected retail chains, Globus Czech Republic, limited partnership, SPAR Czech business company Pte., Tesco Stores CZ JSC, AHOLD Czech Republic JSC, BILLA Pte., and in organic food and healthy nutrition stores showed significantly higher prices. The smallest difference i

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    539-546

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus