Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of Strategic Position of E-commerce Enterprises in Fashion Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F21%3A43919648" target="_blank" >RIV/62156489:43310/21:43919648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-072" target="_blank" >https://doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-072</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2021-01-072" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2021-01-072</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of Strategic Position of E-commerce Enterprises in Fashion Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of an effective strategy implementation is in e-commerce growing with a development of online shopping. Nevertheless, the practice shows the importance of strategy in e-commerce in the long-term is underestimated. The main purpose of the paper is therefore to identify the strategic position of selected e-commerce enterprises focused on the fashion goods and complementary goods, based on their strategic behavior. The strategic behavior is determined by using on the critical analysis of selected determinants of online shopping behavior. The main research methods to reach the main purpose of the paper are situational analysis and qualitative research using a critical analysis of determinants influencing customer behavior in online shopping. The methods of statistical induction are used to confirm research hypotheses. Finally, the strategic positions of selected e-commerce enterprises in fashion industry are determined. This study identified the strategic position of e-commerce enterprises in fashion industry is affected by determinants of online shopping behavior, however, these determinants are not reflected as equally important. It was also identified that e-commerce enterprises in fashion industry use a balanced strategy, nevertheless, it does not reflect the gradual progressive development of e-commerce industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of Strategic Position of E-commerce Enterprises in Fashion Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of an effective strategy implementation is in e-commerce growing with a development of online shopping. Nevertheless, the practice shows the importance of strategy in e-commerce in the long-term is underestimated. The main purpose of the paper is therefore to identify the strategic position of selected e-commerce enterprises focused on the fashion goods and complementary goods, based on their strategic behavior. The strategic behavior is determined by using on the critical analysis of selected determinants of online shopping behavior. The main research methods to reach the main purpose of the paper are situational analysis and qualitative research using a critical analysis of determinants influencing customer behavior in online shopping. The methods of statistical induction are used to confirm research hypotheses. Finally, the strategic positions of selected e-commerce enterprises in fashion industry are determined. This study identified the strategic position of e-commerce enterprises in fashion industry is affected by determinants of online shopping behavior, however, these determinants are not reflected as equally important. It was also identified that e-commerce enterprises in fashion industry use a balanced strategy, nevertheless, it does not reflect the gradual progressive development of e-commerce industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days 2021: proceedings of the international scientific conference. Volume 11, issue 1

  • ISBN

    978-80-7435-822-7

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    728-736

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    25. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000670596900072