Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitalization of Public Diplomacy: An Instance of Nation Branding and Its Use in Southeast Asia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F23%3A43924022" target="_blank" >RIV/62156489:43310/23:43924022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4018/978-1-6684-9161-4.ch004" target="_blank" >https://doi.org/10.4018/978-1-6684-9161-4.ch004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-9161-4.ch004" target="_blank" >10.4018/978-1-6684-9161-4.ch004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digitalization of Public Diplomacy: An Instance of Nation Branding and Its Use in Southeast Asia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    How do the countries of Southeast Asia capitalize on digitalization of public diplomacy in terms of nation branding? This chapter elaborates on the theoretical concept of public diplomacy and applies it to the context of member states of the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN), which is a swath of 10 very heterogeneous and yet under-researched countries. The objective of this chapter is to characterize sundry approaches to public diplomacy through the concept of nation branding as the main tool in connection to the use of social media. The results of this chapter exemplify the most distinctive differences so that the countries could be classified and further divided into two main groups, one symbolized by a high degree of development and use of digitalization versus a group of latecomers. Vietnam and the Philippines represent boundary examples due to its slowdown or improvement, respectively of public diplomacy and digitalization. None of the examined Southeast Asian countries, however, has fully expanded on the concept of nation branding on social media.

  • Název v anglickém jazyce

    Digitalization of Public Diplomacy: An Instance of Nation Branding and Its Use in Southeast Asia

  • Popis výsledku anglicky

    How do the countries of Southeast Asia capitalize on digitalization of public diplomacy in terms of nation branding? This chapter elaborates on the theoretical concept of public diplomacy and applies it to the context of member states of the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN), which is a swath of 10 very heterogeneous and yet under-researched countries. The objective of this chapter is to characterize sundry approaches to public diplomacy through the concept of nation branding as the main tool in connection to the use of social media. The results of this chapter exemplify the most distinctive differences so that the countries could be classified and further divided into two main groups, one symbolized by a high degree of development and use of digitalization versus a group of latecomers. Vietnam and the Philippines represent boundary examples due to its slowdown or improvement, respectively of public diplomacy and digitalization. None of the examined Southeast Asian countries, however, has fully expanded on the concept of nation branding on social media.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Global Perspectives on the Emerging Trends in Public Diplomacy

  • ISBN

    978-1-66849-161-4

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    75-101

  • Počet stran knihy

    282

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly