“Branding the Czech Republic”. Public Diplomacy and Nation Branding as instruments of foreign policy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F16%3AN0000049" target="_blank" >RIV/26482789:_____/16:N0000049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
“Branding the Czech Republic”. Public Diplomacy and Nation Branding as instruments of foreign policy
Popis výsledku v původním jazyce
The article develops the traditional theoretical framework of public diplomacy, used in international relations since decades, into the new approach – the nation branding. The nation branding became very popular practice within the public diplomacy and more general “applied foreign cultural policy” in the last two decades. The development of new communication tools such as the Internet and social networks challenged the public diplomacy approaches and brought search for new communication tools the state can use towards the public of other states. Our analysis focus on the Czech example that is incorporated into more general East-Central European Frame.
Název v anglickém jazyce
“Branding the Czech Republic”. Public Diplomacy and Nation Branding as instruments of foreign policy
Popis výsledku anglicky
The article develops the traditional theoretical framework of public diplomacy, used in international relations since decades, into the new approach – the nation branding. The nation branding became very popular practice within the public diplomacy and more general “applied foreign cultural policy” in the last two decades. The development of new communication tools such as the Internet and social networks challenged the public diplomacy approaches and brought search for new communication tools the state can use towards the public of other states. Our analysis focus on the Czech example that is incorporated into more general East-Central European Frame.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Przeglad Europejski
ISSN
1641-2478
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
84-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—