Hodnocení zpřístupnění lesní dopravní sítě pro osoby se sníženou mobilitou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F09%3A00146691" target="_blank" >RIV/62156489:43410/09:00146691 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení zpřístupnění lesní dopravní sítě pro osoby se sníženou mobilitou
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentovat metodický postup při hodnocení přístupnosti lesních cest skupinami osob se sníženou mobilitou. Lesní dopravní síť, primárně vytvořená pro podporu lesního hospodaření plní, dnes i důležitou roli rekreační a je na ní po tétostránce vyvíjen značný tlak z mnoha zájmových skupin. Existuje ale také poměrně početná skupina obyvatel se sníženou mobilitou, pro něž má lesní dopravní síť zásadní technické limity. Patří mezi ně např. povrch cest, podélný a příčný sklon a další překážky. Důležitým faktorem jsou dále tzv. nástupní uzly, které propojují veřejné komunikace s lesní dopravní sítí. Zásadní roli hrají parkovací možnosti při ústí cest, případně dostupnost bezbariérovou veřejnou dopravou.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of accessing forest road network for disable people
Popis výsledku anglicky
The main aim of this paper is to present the methodology in classification the forest roads accessibility for groups of persons with disability. Forest road network are primarily designed to forest management support and today performs an important rolein recreation and is developed great pressure from many interest groups on it. But there is also a relatively large group of people with reduced mobility for which has the forest road network basic technical limitations. They include: surface roads, longitudinal and cross slope and other obstacles. An important factor is the so-called traffic nodes which connect the public roads and forest road network. Important role have parking possibilities at the head of roads or the availability of a nonbarrier public transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
People, buildings and environment 2009
ISBN
978-80-7204-660-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
VUT Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—