Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti hodnocení kvality podloží vozovek lesních cest a rekreačních stezek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F10%3A00166222" target="_blank" >RIV/62156489:43410/10:00166222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti hodnocení kvality podloží vozovek lesních cest a rekreačních stezek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Síť lesních cest a rekreačních stezek patří k dopravně méně vytíženým komunikacím, avšak jejich výjimečnost spočívá v multifunkčním využití. Tyto komunikace jsou základním prvkem zpřístupnění chráněných území a oblastí s vysokým rekreačním potenciálem. Značná část chráněných území se vyznačuje složitým vodním režimem s negativními důsledky na únosnost podloží cest a stezek. Všechny stavební zásahy do chráněných území jsou pod permanentní kontrolou ekologů, ochránců přírody i jejich uživatelů, což při výběru technologií a materiálů zužuje manipulační prostor, při zachování kritérií spolehlivosti, životnosti a finanční efektivity. Stěžejním parametrem návrhu vozovek cest i těles stezek je správné posouzení kvality podloží. Cílem příspěvku je ukázat vlivvlhkosti a míry zhutnění na únosnost podloží a představení nově zaváděné laboratorní metody IBI (Immediate bearing index) na stanovení okamžité únosnosti podloží.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation options of forest roads subsoil and forestway quality

  • Popis výsledku anglicky

    Forest roads are in comparison with the network of public roads have less traffic workload, but the intensity of transport, roadway load, soil bearing capacity and structural layers require specific design attention. These low volume roads are constructed for economical and recreational purpose. Forest zones are known for their very low bearing soil. Every building in the countryside is under scrutiny by environmentalists and conservationists, as the selection of technologies and material handling spacenarrowing, while maintaining the criteria of reliability, durability and cost efficiencies. Condition for the correct design of the roadway is the correct parameterization of the limit, quantification of inputs and design of appropriate project solutions. The goal of this article is to introduce the new laboratory method IBI Immediate bearing index which is currently being implemented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rekreace a ochrana přírody

  • ISBN

    978-80-7375-398-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    69-72

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    5. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku