Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00194183" target="_blank" >RIV/62156489:43410/12:00194183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby
Popis výsledku v původním jazyce
V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravníchstaveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. "statika" nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou pr
Název v anglickém jazyce
Load Test for Road Structures
Popis výsledku anglicky
The authors want to draw attention to the problematic use of the results of static load tests to determine the degree of soil compaction and the use it as the evaluation criteria for the earth work quality. Claims are illustrated on the example of the results of cyclic load testing. It is recommended the use of direct methods for testing the degree of soil compaction, if technically possible. It is appropriate to set clear rules for the use of the modulus from the static load testing when revising CSN 72 1006 as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zakládání staveb Brno 2012
ISBN
978-80-86604-59-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
31-35
Název nakladatele
Sdružení pro výstavbu silnic Praha
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—