Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00194183" target="_blank" >RIV/62156489:43410/12:00194183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zatěžovací zkouška pro dopravní stavby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V přípravě dopravních staveb se může se zatěžovací zkouškou dopravních staveb setkat projektant v několika předpisech. Je však otázka, zda je schopen a vůbec ochoten se touto polní zkouškou zabývat, protože není pro vlastní projektování tělesa dopravníchstaveb včetně konstrukcí vozovek vůbec potřebná. Málokterý projektant tuší, co se může na jím vyprojektované stavbě stát, když tato tzv. "statika" nevyjde. V době projektování je k dispozici omezený počet vstupních parametrů, které mohou napovědět o budoucím chování podloží vozovky, zatěžovací zkouška ale až na vzácné výjimky k dispozici není. Pokud chce projektant odhadnout, zda podloží v průběhu výstavby dosáhne v předpisech požadovaných hodnot Edef,2, většinou používá nepříliš přesné, někdy až zavádějící přepočty z laboratorních zkoušek (nejčastěji CBR) na hodnoty Edef,2. Je zřejmé, že pokud bychom si představili zatěžovací zkoušku jako přejezd jednoho vozidla, pak existuje určité konečné množství přejezdů, po kterých již nebudou pr

  • Název v anglickém jazyce

    Load Test for Road Structures

  • Popis výsledku anglicky

    The authors want to draw attention to the problematic use of the results of static load tests to determine the degree of soil compaction and the use it as the evaluation criteria for the earth work quality. Claims are illustrated on the example of the results of cyclic load testing. It is recommended the use of direct methods for testing the degree of soil compaction, if technically possible. It is appropriate to set clear rules for the use of the modulus from the static load testing when revising CSN 72 1006 as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zakládání staveb Brno 2012

  • ISBN

    978-80-86604-59-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    31-35

  • Název nakladatele

    Sdružení pro výstavbu silnic Praha

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku