Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuel consumption in timber haulage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00204185" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00204185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hrcak.srce.hr/file/172648" target="_blank" >http://hrcak.srce.hr/file/172648</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuel consumption in timber haulage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents an assessment of road timber transport by trucks, which included 132 truck-and-trailer units - three types of trucks (Tatra, Mercedes Benz and Iveco) with a selection of trailers in the Czech Republic. The main aim of this work was toestablish the effect of hauling distance in the individual types of timber-transport units on the consumption of fuels per 100 km and on the specific fuel consumption per one transported cubic metre of timber. Any decrease of fuel consumption per unit ofproduction can enhance environmental profile of secondary transport. Freight transport recorded conspicuous changes in the last ten years, and the analysis presented in this work provides important information useful in the planning and organization ofroad timber transport. Obsolete and inadequate truck-and-trailer units were continuously replaced with new units during the study period from which a considerable reduction in fuel consumption per unit of production can be observed(0.5 l.

  • Název v anglickém jazyce

    Fuel consumption in timber haulage

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents an assessment of road timber transport by trucks, which included 132 truck-and-trailer units - three types of trucks (Tatra, Mercedes Benz and Iveco) with a selection of trailers in the Czech Republic. The main aim of this work was toestablish the effect of hauling distance in the individual types of timber-transport units on the consumption of fuels per 100 km and on the specific fuel consumption per one transported cubic metre of timber. Any decrease of fuel consumption per unit ofproduction can enhance environmental profile of secondary transport. Freight transport recorded conspicuous changes in the last ten years, and the analysis presented in this work provides important information useful in the planning and organization ofroad timber transport. Obsolete and inadequate truck-and-trailer units were continuously replaced with new units during the study period from which a considerable reduction in fuel consumption per unit of production can be observed(0.5 l.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC10041" target="_blank" >OC10041: Trvale udržitelné hospodaření s dendromasou</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Croatian Journal of Forest Engineering

  • ISSN

    1845-5719

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    229-240

  • Kód UT WoS článku

    327568800006

  • EID výsledku v databázi Scopus