Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Operational Evaluation of a Timber Trailer with the Hybrid Drive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F19%3A43916475" target="_blank" >RIV/62156489:43410/19:43916475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://formec2019.com/down/FORMEC2019_PROCEEDINGS.pdf" target="_blank" >http://formec2019.com/down/FORMEC2019_PROCEEDINGS.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Operational Evaluation of a Timber Trailer with the Hybrid Drive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the operational evaluation of a timber transport unit equipped with a hybrid drive. The front wheels of a twin axle trailer with a payload of 10 tons was driven by a system consisting of a hydraulic motor and hydraulic pump powered by an electric engine supplied from a system of accumulators. The accumulators were recharged from the energy of non-intensive operational machine modes by an electric generator powered by the hydraulic system of the tractor. We studied the influence of the hybrid drive on the trailer in regards to the energy intensity of travel, the tensile force of the machine, the slip of the chassis wheels and fuel consumption. The electric drive of the axle on a loaded trailer was capable of boosting the machine performance by nearly 18 kW. While travelling up a slope and switching on the trailer&apos;s electric drive, we recorded that the prime mover&apos;s fuel consumption decreased by 35 % and the wheel slip decreased by 85 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Operational Evaluation of a Timber Trailer with the Hybrid Drive

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the operational evaluation of a timber transport unit equipped with a hybrid drive. The front wheels of a twin axle trailer with a payload of 10 tons was driven by a system consisting of a hydraulic motor and hydraulic pump powered by an electric engine supplied from a system of accumulators. The accumulators were recharged from the energy of non-intensive operational machine modes by an electric generator powered by the hydraulic system of the tractor. We studied the influence of the hybrid drive on the trailer in regards to the energy intensity of travel, the tensile force of the machine, the slip of the chassis wheels and fuel consumption. The electric drive of the axle on a loaded trailer was capable of boosting the machine performance by nearly 18 kW. While travelling up a slope and switching on the trailer&apos;s electric drive, we recorded that the prime mover&apos;s fuel consumption decreased by 35 % and the wheel slip decreased by 85 %.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40102 - Forestry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010115" target="_blank" >TH02010115: Vyvážecí traktorová souprava pro dopravu dříví s hybridním pohonem podvozku.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Exceeding the Vision: Forest Mechanisation of the Future: Proceedings of the 52nd International Symposium on Forest Mechanization

  • ISBN

    978-963-334-343-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    162-171

  • Název nakladatele

    University of Sopron

  • Místo vydání

    Sopron

  • Místo konání akce

    Sopron

  • Datum konání akce

    6. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku