Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A00232310" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:00232310 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44994575:_____/15:N0000001

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací (dále jen NK) byl vypracován s přihlédnutím ke stávajícím technickým předpisům a normativům z oboru pozemních komunikací, projektování polních cest a zpřístupňování lesa. Metodikaje zaměřena na postup při navrhování, provádění, na kontrolu, popř. údržbu vozovek nízkokapacitních komunikací (především vozovek lesních a polních cest). Je řešena problematika geotechnického průzkumu, postupů při vlastním návrhu vozovky, doporučení apokynů pro provádění, kontrolu a dozor při výstavbě. Důraz je kladen zejména na posouzení podloží vozovky a jeho případných úprav, výběru vhodné skladby vozovky s ohledem na kategorii podloží vozovky ve vztahu k úrovni zatížení (počet přejezdů těžkých nákladních vozidel TNV).V Metodice jsou navrhovány postupy pro praktické užití při výstavbě nových nízkokapacitních komunikací a rekonstrukcí komunikací stávajících v návaznosti na podmínky a specifika rezortu, finančních možností, omezení

  • Název v anglickém jazyce

    Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the project TA01020326 "Optimization of the design and realization of low volume roads pavements" was to elaborate and draw up a comprehensive guide on design and realization of low volume roads pavements on the basis of the new categorization of the subgrade soils complemented by catalogue sheets with structural layers of roads for wide practical use. The methodological guide provides comprehensive approach to design, realization, control and maintenance of low volume roads (especiallyforest and field roads).The main emphasis is placed on assessing the subgrade and the active zone of the roads and possible treatments, selection of the appropriate road structure with regard to the category of subgrade soils in relation to the level ofload (annual average daily traffic). The methodological guide also focuses on simple procedures for the design and construction of low volume roads, taking into account local conditions, with regard to the possible subgrade soil treatment

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    978-807509-261-8

  • Číslo předpisu

    23327/2015-MZE-16222/M108

  • Technické parametry

    Licenční smlouva uzavřena na komerční využívání certifikované metodiky s A.KTI,s.r.o. lesnická a zemědělská projekční kancelář, Regioprojekt Brno. Kontaktní osoba pro uzavření smlouvy za MENDELU - In.Ševelová, Ph.D

  • Ekonomické parametry

    Předpokládaná úspora nákladů, při použití pravidel certifikované metodiky, se předpokládá cca 250 000,-Kč/km stavby.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo zemědělství

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů