Certifikovaná metodika "metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací" - zkušební poloprovozní úsek komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A43908110" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:43908110 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.slpkrtiny.cz/download/download/Florian-Sevelova_KI_2015.pdf" target="_blank" >http://www.slpkrtiny.cz/download/download/Florian-Sevelova_KI_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Certifikovaná metodika "metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací" - zkušební poloprovozní úsek komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
V polovině roku 2015 byla akceptována a schválena k užívání nová certifikovaná metodika 23327/2015-MZE-16222/M108 "Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací". Metodika je v řadě aspektů inovativní, a její použití představuje významný krok k navrhování spolehlivých a trvanlivých nízkokapacitních komunikací. Pro ověření navržených postupů byl realizován poloprovozní zkušební úsek komunikace, na kterém jsou ověřovány varianty možného vylepšení podloží a porovnáno chování vozovky s jednou a s dvěma konstrukčními vrstvami. Zkušební úsek v celkové délce 309 m byl rozdělen na dva úseky. Vozovku prvního tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva (MZK). Na druhém úseku byla navržena dvouvrstvá konstrukce - 250 mm podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠD) a 200 mm krytová vrstva z MZK. Pro porovnání variant vylepšení podloží byla vybrána úprava aktivní zóny pomocí dvou typů fluidního popílku, vápna, Dorosol C50, pazdeří z technického konopí se
Název v anglickém jazyce
Certified methodology "methodological guide designs and realization of low volume roads pavements" -- The test stretch communications
Popis výsledku anglicky
The main aim of the project TA01020326 "Optimization of the design and realization of low volume roads pavements" was to elaborate and draw up a comprehensive guide on design and realization of low volume roads pavements on the basis of the new categorization of the subgrade soils complemented by catalogue sheets with structural layers of roads for wide practical use. The methodological guide provides comprehensive approach to design, realization, control and maintenance of low volume roads (especiallyforest and field roads).The main emphasis is placed on assessing the subgrade and the active zone of the roads and possible treatments, selection of the appropriate road structure with regard to the category of subgrade soils in relation to the level ofload (annual average daily traffic). The methodological guide also focuses on simple procedures for the design and construction of low volume roads, taking into account local conditions, with regard to the possible subgrade soil treatment
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Krajinné inženýrství 2015. Provoz a údržba staveb krajinného inženýrství
ISBN
978-80-87384-07-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
163-174
Název nakladatele
Česká společnost krajinných inženýrů
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—