Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Certifikovaná metodika "metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací" - zkušební poloprovozní úsek komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A43908110" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:43908110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.slpkrtiny.cz/download/download/Florian-Sevelova_KI_2015.pdf" target="_blank" >http://www.slpkrtiny.cz/download/download/Florian-Sevelova_KI_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Certifikovaná metodika "metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací" - zkušební poloprovozní úsek komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V polovině roku 2015 byla akceptována a schválena k užívání nová certifikovaná metodika 23327/2015-MZE-16222/M108 "Metodický průvodce návrhem a realizací vozovek nízkokapacitních komunikací". Metodika je v řadě aspektů inovativní, a její použití představuje významný krok k navrhování spolehlivých a trvanlivých nízkokapacitních komunikací. Pro ověření navržených postupů byl realizován poloprovozní zkušební úsek komunikace, na kterém jsou ověřovány varianty možného vylepšení podloží a porovnáno chování vozovky s jednou a s dvěma konstrukčními vrstvami. Zkušební úsek v celkové délce 309 m byl rozdělen na dva úseky. Vozovku prvního tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva (MZK). Na druhém úseku byla navržena dvouvrstvá konstrukce - 250 mm podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠD) a 200 mm krytová vrstva z MZK. Pro porovnání variant vylepšení podloží byla vybrána úprava aktivní zóny pomocí dvou typů fluidního popílku, vápna, Dorosol C50, pazdeří z technického konopí se

  • Název v anglickém jazyce

    Certified methodology "methodological guide designs and realization of low volume roads pavements" -- The test stretch communications

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the project TA01020326 "Optimization of the design and realization of low volume roads pavements" was to elaborate and draw up a comprehensive guide on design and realization of low volume roads pavements on the basis of the new categorization of the subgrade soils complemented by catalogue sheets with structural layers of roads for wide practical use. The methodological guide provides comprehensive approach to design, realization, control and maintenance of low volume roads (especiallyforest and field roads).The main emphasis is placed on assessing the subgrade and the active zone of the roads and possible treatments, selection of the appropriate road structure with regard to the category of subgrade soils in relation to the level ofload (annual average daily traffic). The methodological guide also focuses on simple procedures for the design and construction of low volume roads, taking into account local conditions, with regard to the possible subgrade soil treatment

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Krajinné inženýrství 2015. Provoz a údržba staveb krajinného inženýrství

  • ISBN

    978-80-87384-07-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    163-174

  • Název nakladatele

    Česká společnost krajinných inženýrů

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku