Solution of the Forest Road Network Optimization in the Transformation to a Selective Silviculture Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F19%3A43917565" target="_blank" >RIV/62156489:43410/19:43917565 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62156489:43510/19:43917565
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.2478/ahr-2019-0017" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/ahr-2019-0017</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/ahr-2019-0017" target="_blank" >10.2478/ahr-2019-0017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Solution of the Forest Road Network Optimization in the Transformation to a Selective Silviculture Method
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the forest road access in the area of supposed specific method of forest management. The studied forest area of 81 hectares (ha) is intended for transformation by selective silviculture method demanding dense forest road network. The parameters of the current road network were analysed by Beneš method based on quantifying the general geometric and configuration criteria of the road network. The new road distribution was designed with respect to the results of the terrain slope and runoff concentration analyses to reduce the negative impacts of the roads on the surrounding environment. The new road layout resulted to the decrement of all types of skidding distances. The real skidding distance Ds decreased by 51% to the value of 72 m. In addition, the road network efficiency was increased by 14%.
Název v anglickém jazyce
Solution of the Forest Road Network Optimization in the Transformation to a Selective Silviculture Method
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the forest road access in the area of supposed specific method of forest management. The studied forest area of 81 hectares (ha) is intended for transformation by selective silviculture method demanding dense forest road network. The parameters of the current road network were analysed by Beneš method based on quantifying the general geometric and configuration criteria of the road network. The new road distribution was designed with respect to the results of the terrain slope and runoff concentration analyses to reduce the negative impacts of the roads on the surrounding environment. The new road layout resulted to the decrement of all types of skidding distances. The real skidding distance Ds decreased by 51% to the value of 72 m. In addition, the road network efficiency was increased by 14%.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Horticulturae et Regiotecturae
ISSN
1335-2563
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
88-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—