Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of preconditions for design of sensory environment in Czech, Bulgarian, Macedonian and Croatian kindergarten

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F20%3A43918509" target="_blank" >RIV/62156489:43410/20:43918509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.woodema.org/proceedings/WoodEMA_2020_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.woodema.org/proceedings/WoodEMA_2020_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of preconditions for design of sensory environment in Czech, Bulgarian, Macedonian and Croatian kindergarten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to increase children&apos;s creativity and well-being, it is necessary to provide quality didactically designed products that will develop and maintain children&apos;s sensory integration. Such objects are needed for healthy children, and especially those suffering from sensory integration disorders. The aim of the paper is to analyze interiors of kindergartens in the Czech Republic, Bulgaria, Macedonia and Republic of Croatia in order to determine the quality and conditions of the environment for the application of sensory integration of children. The results in the paper are to stimulate further research on this topic and to define requirements of new design solutions in furniture and didactic products design as an integrated part of the most important educational interiors - kindergarten playrooms.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of preconditions for design of sensory environment in Czech, Bulgarian, Macedonian and Croatian kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    In order to increase children&apos;s creativity and well-being, it is necessary to provide quality didactically designed products that will develop and maintain children&apos;s sensory integration. Such objects are needed for healthy children, and especially those suffering from sensory integration disorders. The aim of the paper is to analyze interiors of kindergartens in the Czech Republic, Bulgaria, Macedonia and Republic of Croatia in order to determine the quality and conditions of the environment for the application of sensory integration of children. The results in the paper are to stimulate further research on this topic and to define requirements of new design solutions in furniture and didactic products design as an integrated part of the most important educational interiors - kindergarten playrooms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20502 - Paper and wood

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sustainability of Forest-Based Industries in the Global Economy: Proceedings of Scientific Papers

  • ISBN

    978-953-57822-8-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    321-325

  • Název nakladatele

    WoodEMA, i. a.

  • Místo vydání

    Záhřeb

  • Místo konání akce

    Vinkovci

  • Datum konání akce

    28. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000720085300057