Analysis of preconditions for design of sensory environment in Czech, Bulgarian, Macedonian and Croatian kindergarten
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F20%3A43918509" target="_blank" >RIV/62156489:43410/20:43918509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.woodema.org/proceedings/WoodEMA_2020_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.woodema.org/proceedings/WoodEMA_2020_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of preconditions for design of sensory environment in Czech, Bulgarian, Macedonian and Croatian kindergarten
Popis výsledku v původním jazyce
In order to increase children's creativity and well-being, it is necessary to provide quality didactically designed products that will develop and maintain children's sensory integration. Such objects are needed for healthy children, and especially those suffering from sensory integration disorders. The aim of the paper is to analyze interiors of kindergartens in the Czech Republic, Bulgaria, Macedonia and Republic of Croatia in order to determine the quality and conditions of the environment for the application of sensory integration of children. The results in the paper are to stimulate further research on this topic and to define requirements of new design solutions in furniture and didactic products design as an integrated part of the most important educational interiors - kindergarten playrooms.
Název v anglickém jazyce
Analysis of preconditions for design of sensory environment in Czech, Bulgarian, Macedonian and Croatian kindergarten
Popis výsledku anglicky
In order to increase children's creativity and well-being, it is necessary to provide quality didactically designed products that will develop and maintain children's sensory integration. Such objects are needed for healthy children, and especially those suffering from sensory integration disorders. The aim of the paper is to analyze interiors of kindergartens in the Czech Republic, Bulgaria, Macedonia and Republic of Croatia in order to determine the quality and conditions of the environment for the application of sensory integration of children. The results in the paper are to stimulate further research on this topic and to define requirements of new design solutions in furniture and didactic products design as an integrated part of the most important educational interiors - kindergarten playrooms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20502 - Paper and wood
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sustainability of Forest-Based Industries in the Global Economy: Proceedings of Scientific Papers
ISBN
978-953-57822-8-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
321-325
Název nakladatele
WoodEMA, i. a.
Místo vydání
Záhřeb
Místo konání akce
Vinkovci
Datum konání akce
28. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000720085300057