Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metody práce v předškolním vzdělávání se zaměřením na prožitkové a situační učení v praxi mateřských škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900079" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metody práce v předškolním vzdělávání se zaměřením na prožitkové a situační učení v praxi mateřských škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je analyzovat problematiku prožitkového a situačního chování v kontextu praxe mateřské školy. Autoři tematizují specifika prožitkového a situačního učení ve vztahu k vývojovým specifikám a zhodnocují vliv na prožívání dítěte v předškolním věku. Text je rozdělen na teoretická východiska a na představení výstupu rozvojového projektu, realizovaného v rámci akčního výzkumu v mateřské škole. Cílem projektu bylo připravit a realizovat činnosti pro děti tak, aby obsahovaly znaky prožitkového učení a podněcovaly děti k chápání vlastního vyjadřování. Předmětem zkoumání pak byly didaktické situace probíhající v mateřské škole. Ke zjištění byl využit výzkumný postup založený na kvalitativní metodologii realizovaný na sběru dat prostřednictvím rozhovorů s dětmi, pozorováním dětí a pedagoga mateřské školy při realizaci projektových aktivit a hodnocením těchto situací. Metodický charakter textu je podtržen představením struktury výukového projektu a zhodnocením následné reflexe a sebereflexe pedagoga, který projekt realizoval.

  • Název v anglickém jazyce

    Work methods of preschool education focused on experiental and situation learning from kindergarten practise

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to analyse the topic of experiential and situational behaviour within the context of kindergartens. The authors contextualize specific features of experiential and situational learning in connection to the specifics of children development, and they evaluate the effect of this learning on pre-school children experiencing. The text consists of theoretical bases and presentation of the outcome of the project realized within action research in kindergarten. The main aim of the project was to prepare and employ activities based on the experiential and situational learning in kindergarten, with the stress on understanding of children´s personal expression. The main area of research was represented by didactic situations appearing in a given kindergarten. Research design was based on the qualitative methodology and data collection obtained from interviews with children, observation of project activities realized by teacher in kindergarten, and its evaluation. The text reflects its methodical character by presentation of the structure of learning project, and by evaluation of resulting reflection and self-evaluation of teacher involved in the project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7603-125-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    16-24

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha

  • Datum konání akce

    19. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku