Metody práce v předškolním vzdělávání se zaměřením na prožitkové a situační učení v praxi mateřských škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900079" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metody práce v předškolním vzdělávání se zaměřením na prožitkové a situační učení v praxi mateřských škol
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je analyzovat problematiku prožitkového a situačního chování v kontextu praxe mateřské školy. Autoři tematizují specifika prožitkového a situačního učení ve vztahu k vývojovým specifikám a zhodnocují vliv na prožívání dítěte v předškolním věku. Text je rozdělen na teoretická východiska a na představení výstupu rozvojového projektu, realizovaného v rámci akčního výzkumu v mateřské škole. Cílem projektu bylo připravit a realizovat činnosti pro děti tak, aby obsahovaly znaky prožitkového učení a podněcovaly děti k chápání vlastního vyjadřování. Předmětem zkoumání pak byly didaktické situace probíhající v mateřské škole. Ke zjištění byl využit výzkumný postup založený na kvalitativní metodologii realizovaný na sběru dat prostřednictvím rozhovorů s dětmi, pozorováním dětí a pedagoga mateřské školy při realizaci projektových aktivit a hodnocením těchto situací. Metodický charakter textu je podtržen představením struktury výukového projektu a zhodnocením následné reflexe a sebereflexe pedagoga, který projekt realizoval.
Název v anglickém jazyce
Work methods of preschool education focused on experiental and situation learning from kindergarten practise
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to analyse the topic of experiential and situational behaviour within the context of kindergartens. The authors contextualize specific features of experiential and situational learning in connection to the specifics of children development, and they evaluate the effect of this learning on pre-school children experiencing. The text consists of theoretical bases and presentation of the outcome of the project realized within action research in kindergarten. The main aim of the project was to prepare and employ activities based on the experiential and situational learning in kindergarten, with the stress on understanding of children´s personal expression. The main area of research was represented by didactic situations appearing in a given kindergarten. Research design was based on the qualitative methodology and data collection obtained from interviews with children, observation of project activities realized by teacher in kindergarten, and its evaluation. The text reflects its methodical character by presentation of the structure of learning project, and by evaluation of resulting reflection and self-evaluation of teacher involved in the project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání
ISBN
978-80-7603-125-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
16-24
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha
Datum konání akce
19. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—