Když výzkum mění praxi : deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10425687" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10425687 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/20:10425687
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Když výzkum mění praxi : deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
V knize prezentujeme zkušenosti deseti tandemů (učitel a akademik) s realizací akčního výzkumu v průběhu jednoho školního roku. Příběhy pokrývají zkušenosti učitelů s realizací akčního výzkumu na různých stupních vzdělávání (MŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ, SŠ) i v různých učebních předmětech (český jazyk a literatura, dějepis, matematika, chemie, německý jazyk, anglický jazyk). Kniha zároveň přináší reflexe toho, co jsme se všichni akčním výzkumem naučili. Tato kniha je také dokladem toho, že chyba je součástí procesů učení se, jak žáků, tak i učitelů. Ne vše se povedlo tak, jak jsme zpočátku plánovali, ne vše jsme zvládli vyhodnotit, ale jsme přesvědčeni, že každý z nás (učitelé, akademici v tandemech, i editoři knihy, které tandemy provázeli a organizovali reflektivní setkávání) jsme se sami i od sebe navzájem hodně naučili. Část toho chceme prostřednictvím této knihy sdílet i s ostatními kolegy a studenty.
Název v anglickém jazyce
When the research transforms our practice: Ten stories of teachers and researchers cooperating on action research
Popis výsledku anglicky
In this book we present the results of cooperation of ten teacher and researcher pairs in action research aiming to change the practice of classroom teaching. All the research was realized within one project and actin researchers and teachers were meeting regualrly to reflect on the process over 20 months. The action researches were realized at various levels of education (kindergarten, primary, lower-secondary and upper-secondary) and in different fields of teaching (Language of instruction and foreign language classes, literature, hisotry and mathematics). Each of the research descriptions in 10 chapters follows the same chapter stracture, presenting planning, action realization and evaluation with reflection based on data cpolleciton. The theoretical chapter describing the aims and various types of action research is included, as well as the chapter on reflection of editors from leading the project and ten pairs in tandem.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-224-8
Počet stran knihy
260
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—